Weather
Weather
The aims of the lesson:
- – to teach pupils to describe seasons and weather
- – to develop pupils skills in speaking, listening, writing in English
- –to bring up pupils to be attentive, to write neatly and correctly, to foster
their love for nature.
Method: group-work, directing method.
Types of the lesson:Association, Insert, RAFT, Essay.
Procedure of the lesson:
- Organization moment. Greeting.
- Warm up.
Let’s exercise our tongues. Listen and repeat.
Spring is green. Winter is white.
Autumn is yellow. Summer is bright.
І.Қызығушылығын ояту бөлімі.
Ассоциация элементі арқылы үйге берілген тапсырманы еске түсіреміз.
Winter |
Summer |
Spring |
Autumn |
Seasons |
March September
October
April
May November
June December
January
July
August February
Осылайша оқушылар үй тапсырмасын және өтілген тақырыпты еске түсіреді.
ІІ.Мағынаны ашу бөлімі.
Оқушылар жаңа тақырыпбойынша берілген мәтінді тыңдай отырып, белгісіз жаңа сөздерді түртіп алады. Сол сөздердің аудармасы оқушыларға таныстырылады.
Cloudy – бұлтты
Snowy – қарлы
Sunny – күн шуақты
Warm – жылы
Windy – желді
Rainy – жаңбырлы
Hot – ыстық
Жаңа сөздермен таныс болған соң, әрбір оқушы мәтінді оқиды және аударма жасайды.
ІІІ.Жаңа тақырыпты бекіту мақсатында RAFT элементін қолданамыз.
Role – Pupils
Auditorium – Classmates
Form – Description
Theme – Weather
Әрбір оқушы сурет арқылы ауа райын суреттейді. For example:
It’s winter. It’s cold. It’s snowy. It’s summer. It’s hot. It’s sunny.
It’s autumn. It’s windy. It’s spring. It’s warm. It’s rainy.
Бұл бөлімнен соң, оқушыларға үйге тапсырмаға оқылған мәтін бойынша эссе жазып келу тапсырылады.
Look at the map.
This is the weather in Kazakhstan today. In Aktau it is hot. In Almaty it is sunny. In Astana it is windy. In Pavlodar it is stormy. In Atyrau it is snowing and in Karaganda it is raining.
Children, for the next lesson to write a short essay about weather.
At the last of the lesson, I will give your marks.
I am very satisfied with your answer, you all worked very well.
Thank you once again. Good bye!