Тас дәуірін қорытындылау
Сабақты құру және жоспарлау кестесі
Сабақ жүргізген мұғалімнің аты-жөні | Тенсел Назгуль | 6 «а» сыныбы Оқушының саны: 21 | Ақмола облысы Бұланды ауданы Макинск қаласы Балуан Шолақ атындағы мектеп-лицей | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Апта | 18.10.13 | 5 сабақ 30-дәрісхана | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың атауы
| § . Тас дәуірін қорытындылау №17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сілтеме
| Ежелгі Қазақстан тарихы Садықов Т.С. Төлеубаев Ә.Т. Халидуллин Ғ. Сәрсекеев Б. Слайдтар. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Жалпы мақсаты
| а) білімділік: Оқушылардың тас дәуірі туралы алған білімдерін жан-жақты тексеру барысында білімдерін жүйелендіру; ә) дамытушылық: алған білімдері арқылы ой қорыта білуге, өз ойын жеткізе білу, өз-өзін бағалай білу қабілеттерін дамыту; б) ұйымшылдыққа, жауапкершілікке, әділдікке,шапшаңдыққа, ізденушілікке баулу | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Міндеттері
| Әртүрлі тапсырмалар орындау мақсатында оқушылрдың білімінің жан-жақтылығын тексеру, нақты жауап беруге, шынайы бағалауға дағдыландыру | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Күтілетін нәтиже
| — өзіне, бір-біріне деген сенімділіктері орнайды; — еркін ойлауға мүмкіндік алады; — айтылған ойды негізгі ақпарат көзімен салыстыра алады; — сұрақтар мен жауаптарды нақтылай алады; — топтарда пікірін тыңдата отырып ой қорыта біледі; — шығармашылықтары дамиды; — АКТ-ны пайдалана алады; — қосымша ақпараттар арқылы ой-өрісін кеңейтеді; — бірін-бірі бағалай алады. — Берілген тапсырмаларды жүйелі орындай алады; | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тапсырмалар
| — жеке жұмыс — топтық жұмыс — шығармашылық жұмыс | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың жүрілуі бойынша мұғалімнің жазбалары: Мұғалімдер немен айналысады және оқушылар немен айналысады? а) «Тілек тіле досыңа» тренинг /5 мин/ (Ортаға шығып бір-бірінің қолынан ұстап тұрып тілек айтады) б) сабақ жоспарымен таныстыру (бағалау парағы бойынша) /2 мин/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
СТО сұрақтары | Сабақ барысында жасаған мұғалім мен оқушының іс-әрекеті | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың маңыздылығы не? -оқушылар не алады? -бұрынғы білімін қалай пайдалана алады? -өмірден алған тәжірибесінің әсері? -сабақтың болашақта оқушыға қандай пайдасы бар? | — тас дәуірінің даму ерекшеліктерін саралай алады; — суреттер арқылы ой қорытады; — тас дәуіріне байланысты күнделікті өмірден мысал келтіре алады; — Тапсырмалар орындай отырып өз ойын басқамен бөлісе алады; — пікірлесе отырып өзін және өзгені оқыта алады; -тас дәуірі туралы тақырыптың мәнін аша алады; -тас дәуірі ескерткіштерін картадан көрсете алады; -дәуірлеу жылдарын ажырата біледі. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сын тұрғысынан ойлау үшін мүмкіндіктер -еркін ойлауға қандай мүмкіндіктер жасалды? -өздігінен ізденуге қандай мүмкіндіктер жасалады? | 1. «Уақыт шеңбері» /2мин/ — әр оқушы білгенін ортаға салады; — басқаларды түсіну үшін ой бөліседі. 2. Тас дәуірі туралы постер құрастыру /3мин/ — тапсырманы әр топ өзі таңдайды; — тапсырма экранда торкөздер арқылы беріледі. 3. Қорғау /5мин/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Мағынаны ажыра-ту сатысы (жаңа ақпарат) -оқушыларды белсене қатыстыру -стратегияларды жүйелі қолдану арқылы оқушылардың жұмысын ұйымдастыру -оқушылармен бірлесіп жұмыс жасау, қарым-қатынас шеберлігін ұтымды пайдалана білу -оқулықтан басқа ақпараттар көзін ашу | 4. «Суреттер сөйлейді» /2мин/ — экранда суреттер беріледі; — сол суреттер бойынша әңгіме құрастырады. 5. Қорғау /4мин/ 6. «Менің тарихым» /3мин/ — берілген сұрақтарды картада орналастыру. 7. Сергіту сәті /2мин/ 8. Тест жұмысы (7 сұрақ) /5 мин/
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Толғаныс (рефлексия) -сабақта үйренгендерін бекіту, қолдану жолдарын беру -жаңадан үйренгенін пайдалана отырып, білімін жүйелеу жауап шешімі осыған байланысты жұмыстар беру арқылы түсінік деңгейін тексеру | 1. Кері байланыс орнату /2 мин/ 2. Мұғалімнің қортынды сөзі /1мин/ 3. Үй тапсырмасы. § 1-6 оқу қайталау «Тас дәуірі тақырыбынан менің түйгендерім» эссе жазу (1 мин)
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бағалау (түрлері) -оқушының өзін-өзі бағалауы -топтың өзін-өзі бағалауы -мұғалімнің бағалауы -жалпы бағалау -критерийлер арқылы бағалау | Оқушылар өз-өзін бағалайды, бірін –бірін бағалайды, стикер арқылы бағаланады. Спикер анықталып бағалау парақтары беріледі.
Бағалау критерийлері бойынша мұғалімнің бағалауы қоса ескеріледі. 5-тен жоғары «5» 3- тен жоғары «4» 2-ден жоғары «3» Тест: 7-6 – «5» ; 5-4 – «4»; 3 – «3»; 2-1 – «2»
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 – кезең тапсырмлары « Картамен жұмыс»
1-топ
Жалпақ пышақтар, жаңқадан жасалған қырғыштар көбірек кездесетін , оған қарап сол кездегі адамдар құс, балық аулау, терімшілікпен айналысқанын білуге болады. Қазақстанның қай аймағынан бұндай заттар табылған?
2- топ
Шақпақ (кремний) тастан жасалған ұсақ құралдар: тілікшелер, жаңқалар, нуклеустар және жебе ұштары көп кездескен жерді картадан көрсет
3- топ
Бұл жерден 150-ге жуық тұрақ, көне кен шығару, жерлеу орындары табылған. Жерлеу орындарының үстіне тас үйілген. Бұл қай жерден табылған ескерткіштер?
4- топ
Бұл өңірден табылған қоныстар құрал-саймандарға өте бай. Өткір ұсақ сынатастар ұштар, кескіштер, құрамалы құралдар табылған. Қазақстанның қай аймағы деп ойлайсыңдар?
5- топ
Бұл тұрақтардан үй малының сүйектері табылған. Бұған қарап олардың мал шаруашылығымен айналаысатынын байқау қиын емес. Бұл қай жер?
1 нұсқа
- Ең ежелгі адамның еңбек құралы
А) Үшкір тас В) Бумеранг С) Болас
- Неолит дәуірінің ең үлкен жаңалығының бірі
А) Қыш құмыра жасауды үйрену В) Егіншіліктің пайда бола бастауы С) Аңшылықтың жедел дамуы
- Малды қолға үйрете бастау қалыптасқан кезең
А) Ерте полеолит В) Орта полеолит С) Мезолит
- Тас дәуірін (палеолит) қамтитын кезең
А) б.з.д. 12-5 мың жыл В) б.з.д. 2 млн 600 мың-12 мың жыл С) б.з.д. 100-75 ғасырлар
- Жер бетінде 40-35мың жыл бұрын өмір сүрген адам:
А) «Епті адам» В) Питекантроп С) «Саналы адам»
- Алағашқы адамдардың тобырдан кейінгі топтасу жүйесі
А) Тайпалық В) Рулық С) Тері илеушілер мен егіншілер ұйымы
- Орта тас ғасырындағы балалар тобынан ересектер тобына өту ғұрпы
А) Жетілдіру В) Бағыштау (инициация) С) Дағдыландыру
2 нұсқа
- Ең ежелгі «епті адамның» мөлшермен өмір сүрген мерзімі.
А) 1 млн жыл бұрын В) 1 млн. 750 мың жыл бұрын С) 100-35 мың жыл бұрын
- Алғашқы адамдардың бастапқы кезеңдегі топтасу жүйесі
А) Рулық В) Тайпалық С) Тобыр
- Жаңа тас ғасыры қамтитын кезең
А) б.з.б. 140-40 мың жыл В) б.з.б. 40-12 мың жыл С) б.з.б.5-3 мың жыл
- Алғашқы егіншілік қалыптаса бастаған дәуір
А) Ерте палеолит. В) Орта палеолит. С) Мезолит
- Ежелгі адамдардың ең алғашқы кәсібі
А) Терімшілік В) Егіншілік С) Аң аулау мен балық аулап күнелту
- Ежелгі «Тік жүретін адам» өкілі
А) Синантроп В) Неандертальдық С) Кромонондық
- «Қыш құмыралар заманы» деп аталатын дәуір
А) Неолит В) Мезолит С) Энеолит
3 нұсқа
- Жер бетінде бұдан 100-35 мың жыл бұрын өмір сүрді:
А) Синантроптар В) Неандертальдықтар С) Кроманондықтар
- Ғалымдардың ең ежелгі адамды атауы:
А) епті адам В) синантроп. С) неандерталь
- Қазақстан жерінде кездесетін неолит тұрақтарының ең көнесі
А) б.з.д. 5 мың жылдыққа тән В) б.з.д. 10 мың жылдыққа тән С) б.з.д. 7 мың жылдыққа тән
- Жаңа тас ғасыры қамтитын кезең
А) б.з.б. 140-40 мың жыл В) б.з.б. 40-12 мың жыл С) б.з.б.5-3 мың жыл
- Егіншіліктің пайда болу мерзімі
А) 10 мың жыл бұрын В) 50 мың жыл бұрын С) 30 мың жыл бұрын
- Мезолит заманының үлкен жаңалығы болып саналатын ұсақ жаңқа тастардан жасалған құралдар атауы
А) Қырғыш В) Бифас С) Микролит
- «Саналы адам» сүйегі алғаш рет табылған үңгір
А) Неандерталь В) Кро-Маньон С) Олдувай
4 нұсқа
- Неолиттік саздан жасалған қыш ыдыс атауы
А) Астау В) Көзе С) Тостаған.
- Мезолит заманының басты жаңалығының бірі
А) Тобырдың қалыптасуы В) Садақ пен жебенің жасалуы
С) Мал шаруашылығының қалыптасуы
- Орта тас ғасыры қамтитын кезең
А) б.з.б.1 млн. 750 мың жыл бұрын В) б.з.б. 5-3 мың жыл бұрын С) б.з.б.12-5 мың жыл
- Адамдардың дән үккішті ойлап тапқан кезеңі
А) Полеолитте В) Мезолитте С) Неолитте
- Ежелгі адамдардың жіп орнына пайдаланған заттары
А) Шөп тамырлары В) Ағаш қабықтары С) Жануарлардың сіңірлері
- 1938 ж Өзбекстаннан неандертальдық баланың сүйегі табылған үңгір
А) Тесіктас В) Арыстанды С) Бөріқазған
- Жаңа тас ғасыры қамтитын кезең
А) б.з.д.12-5 мың жыл В) б.з.д.5-3 мың жыл С) б.з.д. 3-2 мың жыл