Үйсіндердің қоғамдық құрылысы
Сабақтың тақырыбы : Үйсіндердің қоғамдық құрылысы.
Сабақтың мақсаты :
1.Білімділік: Ежелгі үйсіндердің қоғамдық құрылысын,әлеуметтік жағдайын ашып көрсету.
2.Дамытушылық:Оқушыларды белсенді түрде қатыстыра отырып,тарих пәніне қызығушылығын ояту,ой-өрісін,шығармашылық қабілеттерін дамыту.
3.Тәрбиелік: Оқушыларды ізденімпаздыққа,мәдениеттілікке,патриотизмге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі :Аралас сабақ
Әдісі: Деңгейлеп,саралап оқыту
Формасы: Топтық
Көрнекіліктер:Карта,суреттер,дидактикалық материалдар,сөзжұмбақтар
Барысы:
І.Ұйымдастыру кезеңі (оқушыларды 3 топқа бөліп отырғызу)
І-топ «Алғырлар»
ІІ-топ «Зеректер»
ІІІ-топ «Жеткіншектер»
ІІ.Үй тапсырмасы: Үйсіндердің шаруашылығы мен тұрмысы
«Жеткіншек» тобына берілетін сұрақтар:
1.Картадан үйсіндер мекендеген жерін көрсету.
2.Шаруашылықтың негізгі түрі-мал шаруашылығының үйсін өміріндегі ролі неде?
3.Еңбек туралы мақал-мәтелдер.
4.Суретке қарап әңгіме құрастыру.
«Зеректер» тобына берілетін тапсырма:
1.Венн диаграммасы бойынша: «Үйсін зергерлерінен қалған екі бұйымның ұқсастығы».
2.«Үйсіндер кәсіпшілігі»-әңгіме құрастыру.
3.Жоғарыда айтылып өткен кәсіптердің қайсысы осы өмірде кездеседі?
4.Перфокартамен жұмыс.
«Алғырлар»- мәтінмен жұмыс
1.Б.з.б. І ғ. Үйсін халқы саны …… мың болған.
2.Зергер сурет салған,онда …… бейнеленген.
3.Үйсіндердің мал шаруашылығы қай аймақта дамыды? Қай мал түрлерін өсірді?
4.Үйсіндерден қалған археологиялық ескерткіштер.
5.Шығармашылық жұмыстары.
Өткен сабақты пысықтай отырып,бүгінгі өтілетін жаңа сабақтың жоспарын белгілеймыз.
ІІІ.Жаңа сабақтың жоспары:
1.Үйсін қоғамы
2.Меншік қатынастары.
3.Үйсіндердің көрші халықтармен қарым –қатынасы.
1.Мәселе бойынша «Үйсіндердің қоғамдық құрылысы»кестені пайдалану.
2-мәселе бойынша : «қоғам»,«әлеумет» деген ұғымдардың мазмұнын ашу.
3-мәселе бойынша : Адамдардың бірте-бірте топтарға бөлінуі (байлар,кедейлер,құлдар)
Кітаппен жұмыс (оқулықпен жұмыс жасауға 5 минут)
Тақырып бойынша әр түрлі сұрақ қою.
«Жеткіншек» тобына:
Үйсіндер дәнді-дақылдардан не өсірген?
«Зерек» тобына:
1.Үйсін қоғамындағы жігі қалай көріне бастады?
2.Үй қабырғалары,едендеріне қандай материалдар жасады?
«Алғырлар» тобына:
1.Карточкамен жұмыс.
2.«Үйсіндер туралы көп білетін автор»-туралы тақырыпшаға түсінік беру
ІҮ.Сабақты пысықтау.
1.Венн диаграммасын қолдану
Ғұндар құрылысы ұқсастығы Үйсіндер құрылысы
2.Тақтадағы сөздерді талдау.
Бек,Ұлы Жібек жолы,шаньюй,Хань әулеті,туыс,қоғам,Чигу,зергерлер,құл,бейбіт,бай.
3.«Кім жылдам»-ойыны.
Шарты: 10-8 сұраққа жауап берсе «5»,7-6 сұрақтарға жауап берсе «4», 5-3 сұрақтар арасында «3».
Ү.Сабақты қорыту
1.Сөзжұмбақтар.
к | Ү | н | б | и | |||
ч | Й | г | у | ||||
ж | е | т | і | С | У | ||
к | і | р | п | І | ш | ||
ғ | ұ | Н |
1.Үйсін билеушісі.(Күньби)
2.Үйсіндердің астанасы. (Чигу)
3.Мекендеген орны (Жетісу)
4.Үйсіндер қолданылған құрылыс материалдары (Кірпіш)
5.Қарым-қатынас жасаған ел (Ғұн)
1 | о | р | А | қ | |||
2 | қ | А | й | ы | ң | ||
3 | б | А | й | ||||
4 | ғ | А | с | ы | р | ||
5 | қ | ы | т | А | й |
1.Егіншілікте пайдалынған құрал. (Орақ)
2.Ыдыс аяқтарды қандай ағаштан жасады? (Қайың)
3.Ауқатты адам (Бай)
4.Жүз жыл (Ғасыр)
5.Үйсіндер туралы қай ел жазды? (Қытай)
2.Датамен жұмыс.
1 | Б.з.б. ІІ-І ғ. | Үйсіндер Қытай жазбаларында кездеседі |
2 | Б.з.б. І-ғ.-б.з.І ғ. | Орта кезең қорымдар шорығы |
3 | Б.з.б.ІІІ-ІІ ғ. | Ертедегі қорымдар шорығы |
4 | Б.з. ІІ-ІІІ ғ. | Соңғы кезең |
5 | Б.з.б.ІІ- б.з. І ғ. | Ұлы Жібек жолы қалыптасты |
6 | ҮІ ғ. | Түрік қағанаты қалыптасты |
7 | Б.з.б. 453 ж. | Аттила қайтыс болды |
8 | Б.з.б. 204-б.з. 216 ж. | Бес ғасыр бойы ғұндар билік жүргізді |
9 | 1969-1970 ж.ж. | Есік қорғаны (Алтын Адам) |
10 | Б.з.б. ІҮ ғ. | Е.Зулқарнайын Орта Азияны бағындырды |
ҮІ. Үйге тапсырма. § 19 (Сурет салу,сұрақтарға дайындалу)
ҮІІ.Білімдерін бағалау.