Сабақ тақырыбы Парфия патшалығы
«Бекітемін» —————
Сыныбы: 6 | Күні: 18.12 | Пәні: дүние жүзі тарихы | Уақыты: |
Сабақ тақырыбы | Парфия патшалығы | ||
Жоспар | Білім стандарты, пән бағдарламасы, «Қазақстан тарихнан әңгімелер» оқулығы -5 сынып, автор Артықбаев Ж.О. Сабданбеков Ә.Ә, Әбіл Е.Н Интернет материалдары | ||
Жалпы мақсаты
| Парфия патшалығының құрылуы, көшпелі тайпалардың ұрпағы Арсак құрған Парфия патшалығы билеушілерінің өз шекарасын үнемі ұлғайтып отырып Римнің басқыншылық әрекетіне күйреуге соққы бергендігі туралы баяндау Оқушылардың ойын дамыту үшін ең алдымен орналасқан жерін патшаларының қызметтерін салыстыра отырып талдау Оқушыларды патриоттыққа отансүйгіштікке тәрбиелеуге көңіл бөлу | ||
Міндеті | 1.Оқушылардың білім-біліктілігін сұрақ- арқылы анықтау; 2.Әр оқушыны өзіндік ойын жеткізу арқылы сөйлеу мәдениетін дамыту; 3.Өмірде қолдана білуге машықтандыру; | ||
Күтілетін нәтиже | 1.Ойларын жетік жеткізе біледі; 2.Сыни тұрғыдан ойлау қабілеті дамиды; 3.Түйінді ой қорытынды жасайды;
| ||
Негізгі идеялар | Нақты ойлау арқылы ой қорыту;
| ||
Тапсырмалар | топтастыру әдістері; постермен жұмыс, диалогтік тәсіл
|
Сабақ бойынша мұғалімнің жазбалары: (мұғалім және оқушы немен айналысады)
І.Ұйымдастыру
1.1. Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу (2-минут) зейінін сабаққа аудару
1.2. Топқа бөлу (Бактрия,Кушан, Парфия патшалық аттары арқылы үш топқа бөлінеді 3 топқа бөлінеді,( 2 -минут)
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау «таза тақта » әдісі сұрақ – жауап (5 минут)
- Кушан патшалығы қай жерде қалыптасты?
Оны кімдер құрған?
3. Қай жерлерді жаулап алған?
4. Қай мемлекеттер мен терезесі тең болды?
5. Мемлекеттің патшаларын ата?
6. Мемлекеттің құлауына не себеп болды?
«Кім жылдам?» үй жұмысына байланысты оқушыларға кесте беріледі Кушандықтардың шаруашылығы
Аты –жөні дұрыс жауапқа 1 балл | |||
1 | Мал бағу | ||
2 | егіншілік | ||
3 | Бау-бақша | ||
4 | Қол өнер | ||
5 | Сауда | ||
6 | Метал ісін меңгеру |
ІІІ. Тұсау кесер
«Ой талқы» көшпелі сақ тайпаларын еске түсіру
1 Сақтар қай жерде мекендеген
2 Сақтарға сипаттама бер
3 Олар қай кезеңде өмір сүрген
4 Олар шаруашылықтың қандай түрлерімен айналысқан
5 Олардың қоғамдық — әлеуеттік құрылысын әңгімелеп беріңдер
6 Сақтардың ескерткіштері қай жерлерден табылды
2 . Қара.Оқып шық.Жап.Жаз. әдісі
Топтық жұмыс постер қорғау (15 минут)
(оқушылар мәтінмен жұмыс жасау отырып, тірек-сызба арқылы баяндайды.)
І топ Парфия патшалығының құрылуы және басқару жүйесі
ІІ топ Көшпелілер және Парфия
ІІІ топ Парфияның римдіктерді талқандауы
Бағалау: Екі жұлдыз,бір ұсыныс
ІV. Блум таксономиясы бойынша білімдерін бақылау; 5мин
І. Білу. «Миға шабуыл» әдісі.
- парфия патшалығы қалай қалыптасты оның қандай билеушілерін білесіздер?
- парфияның көшпелілермен қрым- қатынасы қандай болды?
- парфиялықтар римдіктерді қалай талқандады?
ІІ. Түсіну. «Ой қозғау» сатысы 5мин
1.парфия қуатты мемлекетке қалай айналды?
2.сатраптар дегеніміз не?
3.патшаның билігі не үшін шектеулі болды?
4.Римдіктер Парфияға жорық жасағанда қандай мақсаттар көздеді?
ІІІ. Қолдану. 4мин
- Парфия патшалығы қазіргі қай мемлекеттің жерінде орналасқан?
2.Парфия басқару жүйесі бойынша сатраптар қандай аудандарға бөлінеді?
- Парфия билеушісі көмекке келген сақтарды не үшін кінәлады?
ІV.Талдау 5мин
Кушан патшалығы
| Ұқсастығы Орталық Азияда құрылды Көшпелі өмір сүрді Жеке аймақтарға бөлінді Елді патша басқарды Сауда Егін Мал шаруашылығы Өз ақшасын щығарды | Парфия патшалығы |
- V. Жинақтау. Кестемен жұмыс ; 4мин
сандар | Жаңа сөздер |
Б. з. б 3 ғ — Қазіргі Ираның солтүстігінде Парфия мемлекеті пайда болды. Б. з. б 130 ж — Сирия патшасы Парфияға қарсы жорық жасады. Б. з. б. 55 ж – Римдік әскербасы Сирия жеріне келеді Б. з. б. 53 ж – Римдік әскер Парфиялықтарға қарсы жорыққа шықты | Диз – аудандар Дизпат — аудан басшысы Сатраптықтар – аймақтар Сатраптар – аймақ басшысы |
VІ. «Мақсат ағашы» 2мин
Бүгінгі сабақты қаншалықты түсінгендерін стикерге жазып қалдыру
- рефлексия
- Сабақта маған ұнады
- Не ұнамады
- Менің ұсыныс пікірім
Кейінгі тапсырмалар
| Сөзжұмбақ құрастыру, жаңа сөздерді жаттау |
Кейінгі оқу | Парфия патшалығы |
Топ аты ——————
Бағалау парақшасы:
Р/с | Оқушы аты-жөні | Топтық жұмыс постер қорғау | Білу | Түсіну | Қолдану | Талдау | Жинақтау | Қорытынды баға |
1.
| ||||||||
2. | ||||||||
3. | ||||||||
4. | ||||||||
5. |
Білу: «Миға шабуыл» әдісі бойынша орындалған нақты жауапқа-1 ұпай
Түсіну: «Ой қозғау» сатысы кезіндегі жүйелі жауапқа –1 ұпай
Қолдану: Берілген тапсырманы түсініп жеткізе білуі- 1 ұпай
Талдау: Белсенді, ұтымды ой айта білген, тапсырманы аша білуі-2 ұпай
Жинақтау: кесте толтыру- 4 ұпай
Бағалау шкаласы:
«5» -9 ұпай «4»-8 ұпай «3 »-7ұпай