«Ауыл шаруашылықтың дамуы. Тың игеру».
Ашық сабақ
Қазақстан тарихы — 9 сынып
тақырып атауы:
«Ауыл шаруашылықтың дамуы. Тың игеру».
Құрастырған: тарих пәні мұғалімі Қаламов Ж.А.
Сабақ мақсаты:
Жалпы мақсат: Тың игеру кезіндегі жалпы Қазақстанға сипаттама жасау, қайшылықтарын ашу, маңызын шығару. Тың игеру салдарын айқындау.
Білімділік: Тың игеру кезеніне, сол кездегі оқиғаларға объективті баға беру. Мәселелерді ашу, шешу жолында, жалпы әдістерді және тенденцияларды айқындау.
Дамытушылық: Оқушылардың тарихи мәліметтерді модельге келтіру, жеке және ұжымдық түрде жұмыс жасау, себеп-нәтиже байланыстарды айқындау дағдыларын дамыту.
Тәрбиелік: Тарих алдында жауапкершілікті тәрбиелеу.
Сабақ көрнекілігі: интерактивтік тақта (актив студио арқылы слайдтарды көрсету, видео материалдар) хрестоматия, статистикалық материалдар, атлас, Қазақстан картасы (КСРО).
Сабақтың түрі, әдісі: Мәселелік оқыту технологиясы (дебат түрінде).
Тірек білімдер:
Оқиғалар күнтізбесі:
1954 ж. – тың игеру бағыты.
1954 – 1955 жж. – «бастапқы кезең»
1956-1958 жж. – «дамыған кезең»
Тұлғалар: Н.С.Хрущев, И.В.Сталин, Д.А.Кунаев, А.Шаяхметов, Н.Понамаренко.
Ұғымдар: «тың», «ассигнациялау», интенсивтік жол, экстенсивтік жол, орыстандыру саясаты, топырақ эрозиясы.
Ұйымдастыру кезені: (1 мин)
Мотивациялық кезен: (5мин):
? Соғыстан кейінгі ауыл шаруашылықтың жағдайы……
Әнгіме арқылы, оқушылармен бірге ашу
Мұғалім сабақтың басында тақырыпқа жалпы сипаттама жасайды: (3 мин)
- 1954 жылы (қантар-наурыз пленумы)
- Идеяны ұсынушы Үкімет
- Одақ бойынша жіртылатың жер: Солтүстік Кавказ, Орал, Оңтүстік Сібір, Еділ бойы, Қазақстан.
- Қазақстан бойынша жыртылатын жер: Павлодар, Көкшетау, Торғай, Солтүстік Қазақстан, Ақмола, Қостанай облысы.
- Тыңгерлерді материалдық ынтыландыру.
— Дүние мүлкі тегін көшірілді
— Отбасы басшысына 500 – 1000 сом, әр мүшесіне 150-200 сом мөлшерінде бір реттік көмек берілді
— Үй салу үшін 10 жылға 10000 сом мөлшерінде несие берілді (35%-ын мемлекет өз қарамағына алды)
— Мал сатып алу үшін 1500-2000 сом несие бөлінді
— 1,5 центнер астық немесе ұн, азық-түлік берілді
— 2 жылдан 5 жылға дейін ауыл шаруашылық салығынан босатылды.
- 1954-1955 жылдары өнеркәсіпке, көлікке жұмыс істеу үшін 0,5 млн. адам
— Ақмола облысына 20000 адам
— Солтүстік Қазақстанға 150000 адам келу керек еді, 650000 артығымен адам келді
— 1954-1962 жылдары жалпы 2 млн Адам келды.
- Жыртылған жер көлемі
— 1954 жылы 6,5 млн. гектар
— 1955 жылы 9,4 млн. гектар
— Жалпы 25 млн. Гектар
- Бөлінген қаржы 1954-1959 жылдары 20 млрд. сом
Әрі қарай сабақ мәселелік технологиясы арқылы жүргізіледі, дебат түрінде.
Оқушылардың қызығушылын арттыру.
? Оқушылар қалай ойлайсындар – Қазақстан үшін тың игеру керек болды ма, пайдасы немесе зияны қандай. Астық мәселені шешу үшін басқа жолдар болды ма….
«Қазақстан үшін тың игеру – пайдалы ма зиянды ма?»
(1954-1960-ші жж.)
Тың игеру себептері неде? Кітап арқылы, оқушылармен бірге ашу (3мин)
1.Ауыл шаруашылықтын өнім шығару әлсіздігі, төмен дамуы.
2.Өлкенін техникалық-экономикалық жағынан артта қалуын жою.
3.Бидай дағдарыстан шығу. Ауыл шаруашылықтын өнімділігін артыру, деңгейін көтеру.
Оқушылардың белсенділігін арттыру үшін: Интерактивтік тақтаға тың игерумен байланысты слаидтар ашылады (2 мин)
Сынып оқушыларын екі топқа бөлу.
Эксперттік топты тағайындау.
Тайм спикерді тағайындау.
Бекіту тобы: Қазақстан үшін тың игеру – пайдалы, пайдасын ашу.
Жоққа шығару тобы: Қазақстан үшін тың игеру – пайдассіз, зиянын ашу.
I кезен
1 топ. – ақталау 2 топ. – жоққа жығару
2 адам. (2мин) ↗↖ 2 адам. (2 мин)
II кезен
1 топ қосымша мәліметтер, жоққа шығару 2 топ қосымша мәліметтер, жоққа шығару
III кезен
1 топ жоққа шығару, қорытынды бекіту 2 топ жоққа шығару, қорытынды бекіту
3 топ–Сот. Топтардың мәлімметтеріне талдау жасау. Әрбір топтың келтірген мәліметтеріне, жауаптарына баға беру. Мәліметтерді толықтыру жұмысы. 10 мин.
Резолюцияны аш
Бекіту тобының мәліметтері.
- Ұлттық маман кадрлар көбейді
- Қалалар мен өнеркәсіп орындары салынды
- Мәдени ошақтар пайда болды
- Техниканы меңгеру басталды
- Халықтар арасында достық қарым қатынас орнап, басқа ұлттар мәдениетінің жетістіктеріне үйренді
- Басқа салалардың дамуына әсер етті
- Одақ бойынша астықты аймаққа айналды
Резолюцияны ашу
Жоққа шығару тобының мәліметтері.
- Қазақ тілі тұрмыстық тіл болып қалды
- Қазақ мектептері жабылды
- Демографиялық күйзеліс басталды
- Экстенсивті әдісімен жүргізілді
- Мал шаруашылығының жайылымдылық жерлері тарылды
- Топырақ эрозиясы күшейді
- Жардің құнарлы қабаты желге ұшты
- Ет пен сүт өнімдерінің тапшылығы туды
- Пайдакүнемдер көбейді
- Ғалымдардың кең көлемде жерді игеру өзін өзі ақтамайды, табиғатқа үлкен зиян келтіруі мүмкін деген ескертулері еленбеді.
Пікірталас откеннен кейін, эксперт тобынын әр топқа бағаларды беру, жақсы және нашар жақтарды ашу: (3 мин)
Мәліметтерді бекіту үшін: тапсырма
Оқушылар тақтаға шығып Тың игерудын салдарын жазады.
Жалпы қорытынды жасау.
Үй жұмысы: & 22-23 оқу, тың игеру тақырыпқа эссе-шығарма жазу.