Сабақтың тақырыбы: Сақтардың тәуелсіздік үшін күресі

Сабақтың   тақырыбы: Сақтардың  тәуелсіздік   үшін     күресі

Сабақтың  мақсаты:.1.Оқушыларға   сабақтардың  саяси    тарихынан   мағлұмат   беру,  тарихи  білім   деңгецлерін   жетілдіру.

2.Оқушыларды  шапшаңдыққа, ойын  арқылы  ойлауға   дағдыландыру.

3.Оқушылардың   бойында   отанға,  туған  жерге  деген  сүйіспеншілік    сезімін    ояту,  батырлыққа,   бабалар   ерлігінен   өнеге   алуға  тәрбиелеу..

 

Сабақтың  түрі:  Саяхат    сабақ.

Сабақтың  әдісі: Ауызша  баяндау,  сұрақ-жауап,  тарих  дөңгелегі   ойыны,  тест  жұмысы,  сөзжұмбақ  шешу,  т.б.

 

Көрнекілігі:Плакаттар,  суреттер,  карта,  сызба,  оқулық,,  жұмыс   дәптері,   сөзжұмбақ,   қосымша  деректер, т.б.

.                   Сабақтың     барысы:

І. Ұйымдастыру

А)  Оқушылармен    сәлемдесу,  кезекші    арқылы    түгелдеу

Ә)Оларды    тынышталдырып,   назарларын   сабаққа   аудару

Б)Сабақтың    саяхат   түрінде    өтетіндігін   баяндау

№1-аялдама  Үй   тапсырмасын   тексеру.

1-тапсырма   Тарих   дөңгелегі    ойыны.     1-10  дейін    нөмерленген     сұрақтарға   жауап  беру   арқылы   жұлдызша   алып,  ұпай  жинау.                                       1.  Грек  тарихшысы  Геродот  сақтардың    тұрмысын   қалай   суреттейді?

2.Сақтар  қалай  көшіп-қонған?

  1. Олардың баспаналар туралы  айт?
  2. Сақтар өмірінде не  өсіру  маңызды  орын  алды ?

5.Оларды  қандай  мақсатта   пайдаланады?

6.Сақтардың  егіншілікпен  де  айналысқандығы  қай  өңірлерге   жүргізілген  археолоиялық  қазба  жұмыстары  кезінде  белгілі  болды? Картадан  көрсет.

  1. Адамзат баласы тарихының  ежелгі  кезеңі  қандай  дәуірлерге  бөлінеді?

8.Мұндай  дәуірлерге  бөлу  неге     негізделген?

9.Адамзат  тарихында   темір  дәуірі  не  себепті   ерекше   маңызды   орын  алды?

10.Ертеде  темір  қандай  тәсілмен  өндірілетін?

 

2-тапсырма  Кім  білгір?  Мұғалімнің   оқыған   сөйлемдері    дұрыс  болса-оң  қолды   жоғары  көтеру, бұрыс  болса-сол  қолды  көтеру  арқылы   жұллдызша   алып,   ұпай   жинау.

Геродот  сақтары   өзінен  аулайтын    балықтарды  азық  етеді, сүт  ішпейді   деп   жазды.  (бұрыс)

2.Сақтар  екі,төрт,алты  доңғалақты   арбаларға  екі,үш  жұп  өгіз  немесе  ат, түйе  жегіп  көшіп-қонған.(бұрыс)

3.Сақтардың   қамыстан салынған  үйлері   де  болған.(бұрыс)

4.Сақтар   өмірінде    түйе  мен  сиыр   өсіру  маңызды   орын  алды.(бұрыс)

5.Жылқы   мініс    көлігі   ретінде   тиіміді   болды.(бұрыс)

6.Сақтардың   б.з.б   2-3ғғ.қазылған    арықтар   орны   Есік   қаласының   жанынан   кездесті. (бұрыс).

7.Адамзат  баласы    тарихының    ежелгі   кезеңі  тас,  қола,темір  дәуірлерге    бөлінеді.(бұрыс)

8.Темір  құралсаймандар   пайда   болғаннан   бастап   еңбек  өнімділігі  кеми  түсті.(бұрыс)

9.Ертеде   қарапайым   көрікпен  пештің   температурасын  1530  градусқа  дейін   жеткізуге   болатын  еді.(бұрыс)

 

№2-аялдама . Үй  тапсырмасын    бекіту.

 

1-6  дейін   нөмірленген  тест  сұрақтарға   жауап   беру  арқылы   жасырын  сөзді  табу.

Жасырын  сөз.

№3-аялдама.  Жаңа  сабақты   түсіндіру.

Жоспар:

1.Кир  әскерінің  басып  кіруі.

  1. Шырақтың ерлігі.
  2. Александр Македонскиидің сақ  еліне  жорығы.

Тірек-сызба № 1

 

Сақ жеріне жорық жасады

1.Б.з.б 530 жылы Қир бастаған парсы әскері

2.Б.з.б 519 жылы Дарии патша әскерімен

3.Б.з.б 4ғ.Гректер А.Македонскии басшылығымен

1-тапсырма Дәптермен жұмыс Тақтада жазылғандарды көшіру

2-тапсырма  Оқулықпен жұмыс

1.Рим тарихшысы Помпей Трог Томирис туралы не деп жазады?

2.Қир әскерімен арадағы шайқасты Геродотқалай сипаттайды?

3-тапсырма Қосымша деректермен жұмыс

1.Александр Македонскии туралы зерттеулерге сүйеніп,оныңқандай тұлға екенін айтқызу

2.Абайдың «Ескіндір» поэмасынан үзінді оқылып, қандай ой түйгенін сұрау

Сергіту сәті  «Бес жолды өлең»

№4-аялдама. «Жаңа сабақты бекіту».

«Тәуелсіздік» сөзжұмбағын шешу арқылы бекітіледі

ІІ.Бағалау.

ІІІ.Үйге тапсырма.

1.14-тақырыпты оқу

  1. «Шырақтың ерлігі» тақырыбында ә

 

 

Сабақтың  тақырыбы:  Тың   жерлерді    игеру.

Мақсаты:  1.Соғыстан  кейінгі   жылдарда   ауыл   шаруашылығының    артта   қалу  себебін     тауып,  1954 жылы  ауыл   шаруашылын      интенсивті  дамыту  мақсатында  қабылданған    тың  игеру саясатының   мәнін,  мақсатын,  маңызын  ашу,  екі  жақты  пікір  білдіру  арқылы  тарихи  оқиғаға  тиісті  баға  беру.

  1. Оқушылардың өз ойын  еркін  айтуға,  өз  көзқарасын   нақты  дәлелдер уге,  жүйелі  сұрақ  ұоя  білуге  қалыптастыру.

3.Оқушыларды  бірігіп  ізденуге,  нақтылыққа   тәрбиелеу.  Топпен  жұмыс  жасауға,  өзге  адамдардың  сөзін   тыңдауға   дағдыландыру.

Сабақтың  түрі:   алған  білімді   жүйелеу

Сабақтың  әдісі:  пікір –сайыс

Көрнекілігі:  карта,кестелер

Сабақтың  барысы:

Ауыл   шаруашылығының   дамуы.Тың   игеру  және   оның  нәтижелері   мен   салдары   деген  тақырып    алдын-ала  жан-жақты  талданып,  оқушыларға  сол  кездегі   саясаттың   мақсаты,   мәні     түсіндіріледі.Сынып     оқушыларын   екі   топқа  (жақтаушы, даттаушы)  бөліп,    тың  игеру    саясатының   нәтижелері  (бірінші  топ)   және  салдары(екінші  топ)   туралы   материалды  жүйелеп,кейс   құру   тапсырмасы    берілді. Пікір-сайысқа     екі  топтан   үш  оқушыдан   алты   оқушы  қатысады,  қалған  оқушылар  төрелік  жасайды,  сабақ  соңында  қорытынды  пікір  айтады.

I.Қызығушылықты  ояту:

Соғыстан   кейінгі  алғашқы  жылдар     ауыл  шаруашылығы  үшін   ауыр  болды.  КСРО –ның    еуропалық    бөлігін    қамтыған   қаттты    қуаңшылыққа  байланысты   елді  астықпен,  мал  өнімдерімен   қамтамасыз   етуде  Шығыс  аудандарға.Соның  ішінде   Қазақстанға  үміт  артылды. Ол  жылдары  Қазақстанның  егіншілік    мәдиениеті   мей