Шеңбердің ұзындығы, π саны тақырыбына есептер шығару
Тақырыбы: Шеңбердің ұзындығы, π саны тақырыбына есептер шығару.
Мақсаты: 1. Шеңбердің ұзындығы, π саны тақырыбы бойынша алған теориялық мағлұматтарын қайталау, есеп шығаруда орынды қолдана білуге үйрету.
- Есеп шығаруда нәтижелерді қорытындылай білуге, ойын толық жеткізе білуге, есептерді ауызша шығаруға баулу.
- Ізденуге, тиянақтылыққа, жолдастыққа, еңбекке баулу.
Әдісі: сұрақ-жауап, практика-тәжірибе
Түрі: аралас
Көрнекілігі: мультимедиа, тәжірибеге керекті екі түсті жіп, қайшы.
Сабақ жоспары: I.Ұйымдастыру кезеңі.
II.Ой қозғау – үй тапсырмасын тексеру.
III. Ой толғау – өткенді қайталау.
- Ой түйін – кітаппен жұмыс
- Ой сергіту – шығармашылықты шыңдау
- Ой бөлісу – ауызша есептер (қорытындылау).
Үйге тапсырма беру
Бағалау
Сабақ жүрісі: 1. ұйымдастыру кезеңі (оқушылармен амандасып, қатыстарын және сабаққа дайындықтарын тексеру) .
- Ой қозғау – үй тапсырмасын тексеру.
№ 213 есеп (ауызша тексеріледі)
1) Бер: α=300 Шешуі:
т/к: n n= = 12 (қабырға саны)
2) Бер: α=40 Шешуі:
т/к: n n= = 90 (қабырға саны)
№ 215 (тақтада тексеріледі) Шешуі:
Бер: n=5; а=3см =
т/к: r; R r= =
Жауабы:
- Ой толғау – өткенді қайталау.
Мультимедиадағы мына дұрыс көпбұрыш сипатталады (мына сұрақтар қандай көпбұрышқа жазылған? Анықтамасы, элементтері айтылады.)
- Ой түйін – кітаппен жұмыс
№217 (тақтада 1 оқушы шығарады)
Бер: d= 18м; n= 10 Шешуі:
т/к: а1, а2 ; а1= 2R=
r= а2= 2r
Жауабы:
№220 (тақтада орындалады) Шешуі:
|
Бер: Дұрыс көпбұрыш; АВ= М К
|
|
а – қабырғасы; R= R
r – ішт. сыз. ш. радиусы; т/к: R А В
= Жауабы:
- Ой сергіту – шығармашылықты шыңдау
Бұл жұмыс жұппен жүргізіледі, яғни екі оқушы бірігіп жасайды. Мультимедиада шығармашылық жұмыстың жүру барысы ретімен шығып отырады, әр кезеңді мұғалім тексеріп отырады.
1 . Радиусы 10м болатын шеңбер ұзындығын тап. Жауабы: 20π м
- Шеңбердің ұзындығы 1-ге тең. Радиусын тап. Жауабы: 1/(2π)
- Катеттері 4дм және 3дм болып келген тік бұрышты үшбұрышқа сырттай сызылған шеңбердің ұзындығын тап. Жауабы: 5π дм
- Квадраттың қабырғасы . Квадратқа іштей сызылған шеңбер радиусын тап. Жауабы:
Бұл есептерді шығарып болған соң, экранда АРХИМЕД, ӘЛ-КӘШИ, ЛЕОНАРДО ЭЙЛЕР деген үш ғалымның аттары шығады. Олардың π санының математикаға енуіне жасаған жетістіктері туралы айтылады.
АРХИМЕД – π санының бастапқы 3 таңбасын дұрыс тапқан.
ӘЛ-КӘШИ – 16 таңбасын дұрыс тапқан, бірақ Еуропаға белгісіз болған.
ЛЕОНАРДО ЭЙЛЕР – 153 таңбасын дұрыс тапқан.
«Периферия» — грек сөзі дөңгелек ұғымын береді.
VII. Үйге тапсырма, бағалау
- 13 (қайталау), №218, 223.
Атырау қаласы, Н.Тілендиев атындағы Кіші өнер академиясының математика
пәнінің 1 санатты мұғалімі – Есенғазиева Ақмарал Зейноллақызы