Үшбұрыштың ішкі бұштарының қосындысы
Батыс Қазақстан облысы, Бөкей ордасы ауданы, Мұратсай ауылы, А.Құсайынов атындағы ЖОББМБ-ның ІІ санатты мұғалімі Кадирова Дархан Кадимовна
Сабақтың тақырыбы: Үшбұрыштың ішкі бұштарының қосындысы.
Сабақтың мақсаты:
Білімділігі: «Үшбұрыш»туралы білімдерін кеңейту.
Дамытушылы: Үшбұрыштың ішкі бұрыштары теореманы меңгертіп есептер шығаруда қолдана білуге үйрету.
Тәрбиелік: Өз бетімен жұмыс істей білуге,ой қорытындысын жасай білуге,сөйлеу шеберліктерін,тіл байлықтарын дамыту.
Сабақтың көрнекілігі: модельдер, сызбалар.
Сабақтың түрі:Аралас сабақ.
Сабақтың әдісі:Практикалық
Сабақтың құрылымы:
1.»Үшбұрыш» туралы хабарлама.
2.Практикалық жұмыс.
3.Жаңа сабақ
4»Ойы ұшқыр» оқушыны анықтау
5.Сөзжұмбақ шешу.
1.Үшбұрыш-қарапайым тік сызықты, тұйықталған фигура.Адам оның қасиеттерін ерте заманнан білген. Құрылыс салу өнерінде түрлі құрылымдар мен бөліктерді бекіту үшін үшбұрыштың қасиеттерін қолдана білген.Үшбұрыш бейнесі мен есептері үнділік папирустар мен кітаптарда кездеседі
Ежелгі Грекиядағы үшбұрыш туралы ғылым Ионика мектептерінде дамыды.
Тік бұрышты үшбұрыш вавилондық геометрияда айтарлықтай орын алады.Қашықтықтарды анықтау үшін қазірдің өзінде де жер өлшеуіштер тік бұрышты үшбұрышты пайдаланады.
2.Практикалық жұмыс.Алдын ала әзірленген үшбұрыштардың бұрыштарын транспортирмен өлшеп ,қосындысын табып,өздері қорытынды жасау.
3.Жаңа сабақ.
Теорема: Үшбұрыштың ішкі бұрыштарының қосындысы 1800-қа тең бола
Теореманы дәлелдеу
Берілгені:АВС
Дәлелдеу керек:
Дәлелдеуі:А32 белгілеймі
АВ қабырғасына параллель етіп, С-төбесінен EF түзуін жүргі земіз.
1.АС қиюшыға қатысты 4
2.ВС қиюшыға қатысты ВСЕ
5 бұрыштар –ішкі айқыш бұрыштар.
5 бұрыштар.
5 бұрыштар жазыңқы бұрышты жасайды.
Олай болса 3=1800
Теорема дәлелденді.
«Ойы ұшқыр» оқушыны анықтау
« Кім жылдам»
1.Қандай фигураны үшбұрыш деп атайды?
2.Үшбұрыш периметрі дегеніміз не?
3.Қандай үшбұрыштар өзара тең деп аталады?
4.Үшбұрыш элементтерін ата.
5.Үшбұрыш қабырғаларың ұзындықтарына байланысты түрларін ата.
6.Тік бұрышты үшбұрыш дегеніміз не?
7.Үшбұрыштың ішкі бұрштарының қосындысы туралы теорема қалай оқылады?
Есептер шығару.№17, №18.
г | |||||||||||||||||||||
и | |||||||||||||||||||||
п | |||||||||||||||||||||
о | |||||||||||||||||||||
т | |||||||||||||||||||||
е | |||||||||||||||||||||
н | |||||||||||||||||||||
у | |||||||||||||||||||||
з | |||||||||||||||||||||
а | |||||||||||||||||||||
Сөзжұмбақ
1.Грек математигі кім?
2.Үшбұрыш төбесінен қарсы жатқан қабырғаларына түсірілген перпендикуляр.
3.Үшбұрыштың барлық қабырғаларының қосындысы.
4.Барлық қабырғалары тең параллелограм
- Тік бұрышты үшбұрыштың қабырғалары.
- Есеп шығаруда қолданылатын ұғым.
7.Үшбұрыштың төбесімен қарсы жатқан қабырғасының ортасын қосатын кесінді.
8 .S=ав формуласымен есептелетін шама.
9 . Геометриялық фигура.
- Ұғымның мағынасын түсіндіратін шама.
Сабақты қорытындылау.
Оқушыларды бағалау. Сабаққа белсенді қатысқан оқушыларды мараппаттау, бағаларын күнделіктеріне қою.