«ПРОГРЕССИЯЛАР» тарауы бойынша модульдің 3- сабағы
Бөлімі | Сабақ реті | Сабақтың мазмұны | Уақыт бөлінуі |
К і р і с п е | 1-сабақ | Визуальды лекция 1. Тізбектер ұғымы 2. Тізбектердің берілу тәсілдері 3. Арифметикалық прогрессия , п-мүшесінің формуласы 4. Арифметикалық прогрессияның алғашқы п мүшесінің қосындысы, 5. Тарихи шолу 6. Дәптер-кітаппен жұмыс 7. «Прогрессия тарихынан» реферат дайындауға тапсырма беру | 4 мин. 4 мин. 10 мин. 10 мин 3 мин 12мин 2 мин |
2-сабақ | Визуальды лекция 1. Рефератқа шолу 2. Геометриялық прогрессия , п-мүшесінің формуласы 3. Геометриялық прогрессияның алғашқы п мүшесінің қосындысы 4. Шектеусіз кемімелі геометриялық прогрессияның қосындысы 5. Релелік сынақ сұрақтарымен таныстыру | 3 мин 12 мин.
15 мин.
12 мин. 3 мин. |
Бөлімі | Сабақтың реті | Сабақтың мазмұны | Уақыттың бөлінуі |
С ө й л е с у б ө л і м і | 3-сабақ | Рольдік ойын (5-нұсқа) | 45 мин |
4-сабақ | Үй тапсырмасын тексеру-Рольдік ойын (3-нұсқа) Есеп шығару — «Өзара оқыту сабағы» Блум таксономиясы бойынша бағалау
| 10 мин
30 мин 5 мин | |
5-сабақ | Үй тапсырмасын тексеру-Рольдік ойын (3-нұсқа) Есеп шығару — «Білім биржасы» ойыны Блум таксономиясы бойынша бағалау
| 10 мин
30 мин 5 мин | |
6-сабақ | Үй тапсырмасын тексеру-Рольдік ойын (3-нұсқа) Есептер шығару- «Эстафета» ойыны Блум таксономиясы бойынша бағалау
| 10 мин
30 мин 5 мин |
Бөлімі | Сабақтың реті | Сабақтың мазмұны | Уақыттың бөлінуі |
Қ о р ы т ы н д ы | 8-сабақ | Релелік сынақ,бағалау
| 45 мин |
9-сабақ | Тақырыптық тест Тестті талдау,бағалау
| 35 мин 10 мин | |
10-сабақ | Аралық бақылау
| 45 мин |
10, 20, … ,90 — нольмен аяқталатын екі таңбалы сандар тізбегі (шекті өспелі тізбек)
— дұрыс бөлшектер тізбегі
(шексіз кемімелі тізбек)
а1, а2, а3,…, ап,… (п- натурал сан)
Тізбектің берілу тәсілдері:
- Тізбек баяндау арқылы беріледі(сөзбен)
- Шекті тізбектер кесте арқылы да беріледі
п | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
ап | 2 | 4 | 8 | 16 | 32 | 64 | 128 | 256 | 512 |
- Формула арқылы беріледі: ап=3п-2
- График арқылы беріледі.
- Рекуренттік тәсілмен беріледі:
ап+2= ап+1+ ап
Арифметикалық прогрессия.
Екінші мүшесінен бастап кез-келген мүшесі өзінің алдыңғы мүшесіне d санын қосқанда шығатын сандық тізбек арифметикалық прогрессия , ал d саны- арифметикалық прогрессияның айырымы деп аталады.
d>0 болғанда, өспелі
d<0 болғанда, кемімелі д.а.
-арифметикалық прогрессияның п-мүшесінің формуласы.
Геометриялық прогрессия.
Екінші мүшесінен бастап кез-келген мүшесі өзінің алдыңғы мүшесіне q≠0 санына көбейткенде шығатын сандық тізбек геометриялық прогрессия , ал q саны- геометриялық прогрессияның еселігі деп аталады.
q=1 болғанда, тұрақты болады.
в1>0, q<0 болғанда, жұп мүшесі оң, тақ мүшесі теріс сан болады.
в1<0, q>0 болғанда, барлық мүшелері де теріс сан болады.
в1>0, q>0 болғанда, барлық мүшелері де оң сан болады.
-геометриялық прогрессияның п-мүшесінің формуласы.
а1 =4 , а7 =10, п =7
Арифметикалық
прогрессияның
алғашқы п
мүшесінің қосындысы
геометриялық прогрессияның алғашқы п мүшесінің қосындысы
шектеусіз кемімелі геометриялық прогрессияның қосындысы
Сабақтың тақырыбы: «ПРОГРЕССИЯЛАР» тарауы бойынша модульдің
3- сабағы (сөйлесу бөлімі 1-сағат)
Сабақтың мақсаты:
- Оқушыларға арифметикалық,геометриялық
прогрессиялар формулаларын қорытып шығару, оны
есептер шығаруда қолдануға дағдыландыру;
- Оқушылардың білімдерін өмірмен байланыстыра
отырып, зерттеушілік қабілеттерін дамытуға ықпал жасау;
- Жүйелілікке, бірізділікке тәрбиелеу.
Сабақтың міндеттері:
- Оқушы ойланады,ізденеді, сұрақтарға жауап береді, бағалауға қатысады.
- Мұғалім сабақты ұйымдастырады, тапсырмалар дайындайды, сұрақ қояды, бағалайды.
- Модульдік оқыту технологиясы қолданылады.
Сабақтың жүрісі:
- Миға шабуыл: «Жартыңды тап» 3 мин
- Зерттеу жұмысының қорытындысы (презентация үй тапсырмасы) 15 мин
- Рольдік ойын (Сарапшы, сыншы, қорғаушы,оқушы) 12 мин
- Тест , талдау 10 мин
- Қорытындылау , бағалау (Блум бойынша) 3 мин
- Үйге тапсырма беру 2 мин
І бөлім. «Жартыңды тап»
- Екінші мүшесінен бастап кез-келген мүшесі өзінің алдыңғы мүшесіне d санын қосқанда шығатын сандық тізбек
- арифметикалық прогрессия деп аталады.
- d саны-
- арифметикалық прогрессияның айырымы деп аталады.
- Екінші мүшесінен бастап кез-келген мүшесі өзінің алдыңғы мүшесіне q≠0 санына көбейткенде шығатын сандық тізбек
- геометриялық прогрессия деп аталады.
- q саны-
- геометриялық прогрессияның еселігі деп аталады.
- Арифметикалық прогрессияның алғашқы п мүшесінің қосындысы
- Геометриялық прогрессияның алғашқы п мүшесінің қосындысы
- Шектеусіз кемімелі геометриялық прогрессияның қосындысы
- арифметикалық прогрессияның п-мүшесінің формуласы.
- геометриялық прогрессияның п-мүшесінің формуласы.
ІІ бөлім. «Рольдік ойын»
Оқушы №299 есептің біріншісін тақтаға орындайды.
Сыншы қатесін табады.
Қорғаушы Осы есептен түсінгенін айтады
Сарапшы Алдыңғы оқушыларды жұмыстарын сараптайды
Үйренуші жүзгіш бір аралықты 1 минут 55 секундта жүзіп өтеді. Жаттықтырушы бұл нәтиже ай сайын 1,5 секундқа жақсарады деп жорамалдаса, 10 айдан соң осы аралықты жүзгіш қандай нәтижемен жүзіп өтер еді?
Шығарылуы: Бұл есеп арифметикалық прогрессияға келеді.
а1=1 мин 55 сек = 115сек, d=-1,5 сек а11=?
а11= а1+(п-1) d=115+10 . (-1,5)=100 сек=1мин40сек.
Жауабы: 1мин. 40 сек.
- 6;12;… геометриялық прогрессияның алғашқы бес мүшесінің қосындысын табыңыз.
- ап— арифметикалық прогрессиясында а4+а2=12. а6-ны табыңыз.
- 2;5;… арифметикалық прогрессияның алғашқы 20 мүшесінің қосындысын
табыңыз.
- вп-геометриялық прогрессиясында в5=6, в8=48. q-ды табыңыз.
ІІІ бөлім. Тест тапсырмалары
1 нұсқа
1 | Үйренуші жүзгіш бір аралықты 1 минут 55 секундта жүзіп өтеді. Жаттықтырушы бұл нәтиже ай сайын 1,5 секундқа жақсарады деп жорамалдаса, 10 айдан соң осы аралықты жүзгіш қандай нәтижемен жүзіп өтер еді?
|
1мин 20 сек |
1мин 40 сек |
1мин 10 сек |
2
| Теңбүйірлі трапеция пішінді мектеп алаңына 6 қатарға гүл егілді. Бірінші қатарда 7 түп , ал екінші қатардан бастап келесі әрбір қатардағы гүлдер саны алдыңғыдан 4 гүлге артық болса, мектеп алаңына неше түп гүл егілген.
|
102
|
120
|
114
|
3 | -арифметикалық прогрессияның жетінші мүшесі 21, ал оның тоғызыншы мүшесі 29-ға тең.Арифметикалық прогрессияның бірінші мүшесін және айырмасын табыңыз. |
а1=4, d=3 |
а1=13, d=2 |
а1=-3, d=4 |
4 | — геометриялық прогрессияда бірінші мүшесі 2-ге, еселігі (-3)-ке тең болса, осы прогрессияның алғашқы бес мүшесінің қосындысын табыңыз |
324 |
122 |
160 |
2-нұсқа
№ | Тапсырманың берілгені | А | В | С |
1 | -арифметикалық прогрессияның а1=3, а2=7 екендігі белгілі. Осы прогрессияның алғашқы жеті мүшесінің қосындысын табыңыз. |
105 |
124 |
120 |
2 | — геометриялық прогрессияда в4=24, q=-2 болса, в1-ді табыңыз | -6 | -8 | -3 |
3 | -арифметикалық прогрессияның екінші мүшесі 18, ал оның бесінші мүшесі 9-ға тең. Прогрессияның бірінші және алтыншы мүшелерінің қосындысын табыңыз. |
29 |
27 |
25 |
4 | — геометриялық прогрессияда бірінші мүшесі 2-ге, еселігі (-3)-ке тең болса, осы прогрессияның алғашқы бес мүшесінің қосындысын табыңыз |
324 |
184 |
122 |
3-нұсқа
№ | Тапсырманың берілгені | А | В | С |
1 | -арифметикалық прогрессияның а1=7, ап=—385, п=50 екендігі белгілі. Осы прогрессияның айырмасын табыңыз. |
d=2 |
d=—3,
|
d=8 |
2 | — геометриялық прогрессияда в4=24, q=-2 болса, в1-ді табыңыз | -8 | -3 | -6 |
3 | -арифметикалық прогрессияның жетінші мүшесі 21, ал оның тоғызыншы мүшесі 29-ға тең.Арифметикалық прогрессияның бірінші мүшесін және айырмасын табыңыз. |
а1=-3, d=4 |
а1=13, d=2 |
а1=4, d=3 |
4 | — геометриялық прогрессияда бірінші мүшесі 12-ге, еселігі (-3)-ке тең болса, осы прогрессияның алғашқы бес мүшесінің қосындысын табыңыз |
122 |
732 |
160 |
ІV бөлім .Бағалау: (Блум бойынша оқушыларға бағалау шкаласы беріледі, оқушылар топта өздерін-өздері бағалайды)
V бөлім . Қорытындылау, үйге тапсырма беру.
9-гимназия сыныбы оқушыларының «Прогрессиялар»
тарауы бойынша білімді қабылдау деңгейі (Б.Блум бойынша)
№ | Аты-жөні | Білу | Түсіну | Қолдану | Анализ (Талдау) | Синтез (Топтау) | Білімді бағалау |
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 |
9-гимназия сыныбы оқушыларының
«ПРОГРЕССИЯ» тарауы бойынша білімді қабылдау деңгейі (Б.Блум бойынша)
№ | Аты-жөні | Білу | Түсіну | Қолдану | Анализ (Талдау) | Синтез (Топтау) | Білімді бағалау |
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
№ | Аты-жөні | Білу | Түсіну | Қолдану | Анализ (Талдау) | Синтез (Топтау) | Білімді бағалау |
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Компоненттер | Критерилер | |
Білу | И г е р д і | — Тізбектің түрін ажырата алады; -Тізбектің қандай тәсілмен берілгенін біледі -Тізбек прогрессия болса, бірінші мүшесі мен айырмасын (еселігін), п-мүшесін, қосындысын белгілеуді біледі. |
Түсіну | — Оқушы материалды түсінеді; — Мағынасын ажырата алады; — Қажетті формулаларды түсінеді; — Есепті бастай алады. | |
Қолдану | — Формулаларды орнымен қолдана алады; — Есептің шарты бойынша алгоритм құра алады. | |
Анализ (Талдау) | Шығармашылықпенжұмыстанады | — Есептің шартын талдай алады; — Келесі қадамды болжай алады. — Кез-келген прогрессияға берілген есептің шарты бойынша құрылған алгоритммен жұмыс жасай алады. — Күрделі өрнектерді түрлендіруді қателеспей орындайды. |
Синтез (Топтау) | — Әр есепке қажетті алгоритмнің ең қысқа жолын таңдай алады. — Өз бетімен есептер құрастыра алады | |
Білімді бағалау | — Материалдың мәнін бағалай біледі; — Тақырып бойынша зерттеу жүргізе алады. |
Компоненттер | Критерилер | |
Білу | И г е р д і | — Тізбектің түрін ажырата алады; -Тізбектің қандай тәсілмен берілгенін біледі -Тізбек прогрессия болса, бірінші мүшесі мен айырмасын (еселігін), п-мүшесін, қосындысын белгілеуді біледі. |
Түсіну | — Оқушы материалды түсінеді; — Мағынасын ажырата алады; — Қажетті формулаларды түсінеді; — Есепті бастай алады. | |
Қолдану | — Формулаларды орнымен қолдана алады; — Есептің шарты бойынша алгоритм құра алады. | |
Анализ (Талдау) | Шығармашылықпенжұмыстанады | — Есептің шартын талдай алады; — Келесі қадамды болжай алады. — Кез-келген прогрессияға берілген есептің шарты бойынша құрылған алгоритммен жұмыс жасай алады. — Күрделі өрнектерді түрлендіруді қателеспей орындайды. |
Синтез (Топтау) | — Әр есепке қажетті алгоритмнің ең қысқа жолын таңдай алады. — Өз бетімен есептер құрастыра алады | |
Білімді бағалау | — Материалдың мәнін бағалай біледі; — Тақырып бойынша зерттеу жүргізе алады. |