Сабақтың тақырыбы: «Төртбұрыштар» тақырыбын қайталау
Сабақтың тақырыбы: «Төртбұрыштар» тақырыбын қайталау
Сабақ міндеттері:
Білімділік: Формулаларды пайдалана отырып, теориялық білімдерін толықтырады, есептерді талдай білуге, түсіне білуге үйренеді.
Дамытушылық: алған білімдерін есептер шығаруда қолдана білу бейімділіктерін қалыптастырады.
Тәрбиелік: Оқушылар ұйымшыл болуға, топпен жұмыс істейге, жауапкершілікке, тиянақтылыққа үйренеді.
Сабақтың түрі: Қорытындылау сабағы.
Әдісі: Сын тұрғысынан ойлау, семинар-практикум.
Сабақ барысы:
1.Ұйымдастыру. Оқушыларды түгендеу. Сыныпты топқа бөлу.
- Негізгі бөлім.
І-кезең. Қызығушылықты ояту.
Әр топқа сұрақтар беріледі, сол бойынша оқушылар өз топтарымен ассоциациялық карта сызады, яғни қағазға таңдап алған фигураларына қатысты барлық мәліметті бірлесіп жазып шығу керек.
І-топ. Трапеция.
ІІ- топ. Параллелограм.
ІІІ–топ. Ромб.
ІҮ –топ. Квадрат.Тіктөртбұрыш.
ІІ –кезең. Есептер шығару.
Ауызша:
№1. (ауызша есепте). Ромбының бір бұрышы 50 градусқа тең. Ромбының қалған бұрыштарын тап.
№2. (ауызша есепте). Параллелограмның екі бұрышының қосындысы 1700. Параллелограмның бұрыштарын тап.
№3. (ауызша есепте). Тіктөрбұрыштың қабырғалары 14 см және 19 см. Тіктөртбұрыш периметрін тап.
№4. (ауызша есепте). Параллелограмның бір қабырғасы 10 см, ал оған түсірілген биіктігі 6 см. Параллелограмының ауданын тап.
Есептеу есептері:
№1. Көршілес қабырғалары 2см және 5см параллелограмның ауданы 5см2. Параллелограмның биіктіктерін табыңдар.
№2. Трапецияның орта сызығы 7см, табандарының бірі екіншісінен 4см-ге артық. Биіктігі 6см. Ауданын тап.
№3. ABCD параллелограмының А төбесінен жүргізілген биссектрисасы ВС қабырғасын Е нүктесінде қиып өтеді. ВЕ=7 см, ЕС=5 см болса, параллелограмның периметрі неге тең?
№4. В бұрышы 600 және АС=10,5см болатын АВСД ромбысының периметрін табыңдар.
ІІІ-кезең. Тест тапсырмасы.
- Төртбұрыштың барлық бұрышы келесісінен екі есе үлкен. Төртбұрыштың бұрыштарын табыңдар.
А. 140; 280; 560; 1120. В. 240; 480; 960;1920. С. 180; 360; 720; 1440.
- Теңбүйірлі трапецияның бір бұрышы 680. Трапецияның қалған бұрыштарын табыңдар.
А. 680; 1220; 680; 1220. В.680; 680; 680;680. С. 680; 1120; 680; 1120.
- Трапецияның периметрі 48см, параллель емес қабырғалары 15 см мен 13см. Трапецияның орта сызығын табыңдар.
А. 12см; В. 10см. С. 20см.
- Трапецияның орта сызығы 8см, ал бір табаны 6см. Басқа табаны неге тең?
А. 12см; В. 10см. С. 20см.
- Ромбның бір диагоналі қабырғасына тең болса, оның бұрыштарын есепте.
А. 600; 1200; 600; 1200. В.800;1000; 800; 1000. С.300; 600; 300; 600.
Кілті: ВСВВА
ІҮ-кезең. Сергіту сәті. Үшбұрыштардан фигуралар құрастыру. Бұл кезеңде алдын ала қиылып дайындалған теңбүйірлі тікбұрышты үшбұрыштардан /әрине, бүйір қабырғасының өлшемін айтып кету қажет/ белгілі өлшемге сәйкес фигуралар, төртбұрыш, квадрат, трапеция, параллелограм құрастыру керек. Топ болып сайысады.
Мысалы, 1. Биіктігі 4 см болатын трапеция; 2. Табандары 12 см және 4 см болатын трапеция; 3. Бір бүйір қабырғасы 8 см болатын тік бұрышты трапеция; 4. Табандары 4 см және 25 см болатын трапеция. Әр топқа: Ауданы 32см2-ге тең бірнеше фигура құрастыру керек.
Ү-кезең. Кестені толтыр./интерактивті тақтаны қолдана отырып, оқушылар кестені толтыру керек/
Қасиеттері | Қарама-қарсы бұрыштары тең | Қарама-қарсы қабырғалары тең | Қарама-қарсы қабырғалары паралель | Диагональдары қиылысу нүктесінде қақ бөлінеді | Диагональдары тік бұрыш жасай қиылысады | Барлық бұрыштары тік | Диагональдары биссектриса болады | Диагональдары тең | Барлық қабырғалары тең | Барлық бұрыштарының қосындысы 3600 | |
Фигуралардың атауы | |||||||||||
Тіктөртбұрыштар | Параллелограмм | + | + | + | + | + | |||||
Тіктөртбұрыш | + | + | + | + | + | + | + | ||||
Ромб | + | + | + | + | + | + | + | + | |||
Квадрат | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | |
Трапеция | — | — | + | + | — | + |
Қосымша есептер:
Параллелограмның қабырғалары 4 см және см. Егер оның ауданы 12 см2 болса, онда параллелограмның сүйір бұрышын табыңдар.
ҮІ-кезең. Тарихи мәлімет.
- 3. Қорытындылау. Бағалау.