Екі айнымалысы бар сызықтық теңдеулер мен теңдеулер жүйесі
Сабақтың тақырыбы: Екі айнымалысы бар сызықтық теңдеулер мен теңдеулер жүйесі
Сабақтың мақсаты:
білімділік: Екі айнымалысы бар сызықтық теңдеулер мен теңдеулер жүйесі
тақырыбы бойынша алған білімдерін жинақтау, есептер шығару.
дамытушылық:
Шығармашылық жұмыс істеуге, тез ойлауға, өз жетістігін бағалай
білуге дағдыландыру, ойлау, танымдық қабілеттерін, логикалық
сауаттылығын, өз бетімен жұмыс істей білу дағдыларын дамыту.
тәрбиелік:
экономикалық сауаттылыққа, үнемшілдікке, жинақылыққа, жаңа
қоғамға сәйкес тәрбиелеу.
түрі: қайталау сабағы
әдісі: деңгейлік тапсырма, топтық жұмыс, стандартты емес есептер
көрнекілігі: интерактивті тақта, топтарға берілетін есептер, үлестірмелі
карточкалар, евро(ақшалар).
Сабақтың жүрісі:
І. Ұйымдастыру
Сынып 3 топқа бөлінеді:
1 топ – “Western Union” банкі
2 топ — “Болашақ” банкі
3 топ — “Тетраэдр” банкі.
Әр топтың бастапқы капиталы 500 евро.
ІІ. “Біліміңді сынап көр” – акциялар сату, құны – 10 евро.
(Өткен тақырып бойынша пысықтау сұрақтары)
1.Екі айнымалысы бар сызықтық теңдеу анықтамасы.
- Екі айнымалысы бар сызықтық теңдеудің шешімі.
- Екі айнымалысы бар сызықтық теңдеу жүйесін шешудің тәсілдері қандай?
ІІІ. “Білімді мыңды жығады” – тұтынушылар тарту. (оқулықпен жұмыс)
Деңгейлік тапсырма:
“Western Union” банкі
- теңдеуінен айнымалысын арқылы өрнектеп, теңдеудің кезкелген шешімін табыңдар. (€10)
- Теңдеу жүйесін алмастыру тәсілімен шешіңдер:
(€20)
- теңдеуінен болғандағы — ның мәнін табыңдар.
(€50)
“Болашақ” банкі
- теңдеуінен айнымалысын арқылы өрнектеп, теңдеудің кезкелген шешімін табыңдар. (€10)
- Теңдеу жүйесін алмастыру тәсілімен шешіңдер:
(€20)
- теңдеуінен болғандағы — ның мәнін табыңдар.
(€50)
“Тетраэдр” банкі.
- теңдеуінен айнымалысын арқылы өрнектеп, теңдеудің кезкелген шешімін табыңдар. (€10)
- Теңдеу жүйесін алмастыру тәсілімен шешіңдер:
(€20)
- теңдеуінен болғандағы — ның мәнін табыңдар.
(€50)
ІV. Үй тапсырмасы: §46-50, №1658 (4;5;6), №1657
- “Өнерді үйрен де жирен”
Әрбір банк мүшесіміз,
Игі істе біз біргеміз. – тәжірибе алмасу, топтық жұмыс
Тапсырмалар:
“Western Union” банкі (€50)
- теңдеуінің шешімі (1;3) сандар жұбы бола ма?
- Сызықтық теңдеулерді көрсет:
А) В) С)
- Сызықтық теңдеудегі сандары коэффициент деп аталады.
- — ті арқылы өрнекте:
- теңдеуіндегі болса, неге тең болады?
“Болашақ” банкі (€50)
- теңдеуінің шешімі (3;2) сандар жұбы бола ма?
- Сызықтық теңдеулерді көрсет:
А) В) С)
- Сызықтық теңдеудегі — абсцисса, — ордината деп аталады.
- — ті арқылы өрнекте:
- теңдеуіндегі болса, неге тең болады?
“Тетраэдр” банкі (€50)
- теңдеуінің шешімі (3;0) сандар жұбы бола ма?
- Сызықтық теңдеулерді көрсет:
А) В) С)
- Сызықтық теңдеудегі — абсцисса, — ордината деп аталады.
- — ті арқылы өрнекте:
- теңдеуіндегі болса, неге тең болады?
- Сергіту сәті
“Ойымды жалғастыр” (әр топ тез жауап беру керек) (€10)
- Жеті жұрттың тілін біл,… (Жеті түрлі білім іл)
- Екі жақсы қас болмас,… (Екі жаман дос болмас)
- Білгенің бір тоғыз,… (Білмегенің тоқсан тоғыз)
“Қас қағым сәт” (әр топ тез жауап беру керек) (€10)
- Бұрышты өлшейтін құрал. (транспортир)
- Бойы бір қарыс, сиып тұр 25 арыс. (сызғыш)
- Қандай сан барлық сандарға қалдықсыз бөлінеді. (0)
- Қиылыспайтын екі түзу. (параллель)
- Екі нүктенің арасындағы түзу. (кесінді)
Жаттығу орындау: Көзді солға, оңға, жоғары, төмен қозғау.
VII. “Қателеспей, мақсатқа жет”
Стандартты емес есептер: (€20)
- Сандар белгілі бір тәртіаке байланысты орналастырылған. сол тәртіпті ескеріп, х санын табыңыз.
3 | 7 | 12 |
2 | 6 | 11 |
9 | 13 | х |
А) 13; В) 18; С) 23; D) 15.
| ? |
А) С)
В) D)
| |||||
? |
А) В) С) D)
3 1 2 3 4 5
36 100 ?
2 5 2
А) 81; В) 121; С) 144; D) 169
- Төмендегілердің қайсысы басқаларға ұқсамайды?
А) В) С) + D)
Карточкамен жұмыс: (топ басшыларына)
Теңдеулерге Turbo Pascal тілінде программа құрып, компьютерде теру арқылы мәнін табыңдар.
Логикалық тапсырмалар:
- Жанұяда жеті ер бала бар және олардың бір-бірден қарындасы бар. Жанұяда қанша бала бар?
- Түйе құс таразыда бір аяғымен тұрғанда 12 кг тартады, ал егер екі аяғымен тұрса қанша тартады?
- 1 тонна мақта ауыр ма, әлде 1 тонна темір ауыр ма?
- Төрт пен бестің арасына қандай таңба қойғанда 4-тен артық 5-тен кем сан шығады?
- Үш пар ат 30 км-ге шапса, әр ат қанша км-ге шапқан?
- Үстелдің 4 бұрышы бар, бір бұрышын кесіп тастаса, неше бұрыш қалады?
- Қорытындылау.
- Бағалау (оқушылардың жинаған қорларына байланысты қойылады).