Нольмен аяқталған санға көбейту және бөлу
Тақырыбы: Нольмен аяқталған санға көбейту және бөлу
Сабақтың мақсаты:
- Нольмен аяқталған санды көбейту және бөлу мен бөлуде тиімді әдісті талдап таңдауға үйрету;
- Есепті теңдеу құру арқылы шығару және қалдықпен бөлу дағдыларын қалыптастыру жұмысын баулу.
- Шапшаңдыққа,жылдам шешуге баулу.
Түрі: жаңа сабақ
Әдісі: сыни тұрғыдан ойлай отырып өз бетімен мағынаны тану.
Көрнекілігі: ақпараттық технологияны қолдану.
Өту барысы: 1. Ұйымдастыру .
- Үй тапсырмасын тексеру, қорытындылау.
— 10-ға қандай сандар бөлінеді? (толық ондықтар)
— 100-ге қандай сандар бөлінеді? (толық жүздіктер)
— 1000-ға қандай сандар бөлінеді? (толық мыңдықтар)
- Жаңа сабақ. Сабақты қысқы спорттық ойындармен байланыстырып есептер шығару.
І кезең. «Шаңғы жарысы». (тақтаға 2-оқушы шығады.)
99-4·(28+12):5+24:6=71
600-(383+136:8):1+150=710
ІІ кезең. «Каратэ» жаттығулары
Артық санды тап:
20,30,40,50,64,70
21,39,57,100,88,93
11,33,44,59,66,77
Осы сандардың қандай сыны арқылы таптыңыз?
- Тұтас ондық емес (64)
- 100 үш таңбалы сан
- 59 санында цифрлар бірдей емес
ІІІ кезең.Бүгінгі күн жадын жазу.
14.12.2010. Осы цифрларды кері тәртіппен жаз. 01022141 оқып беріңіз.
Осы сандарды разрядтік қосылғыштар түрінде жаз.
1000000+20000+2000+100+40+1
Бұл сандар тұтас миллион, тұтас мыңдық, тұтас жүздік, тұтас ондық, яғни нөлмен аяқталатын сандар.
Сабақтың тақырыбы: 0-мен аяқталатын санға көбейту және бөлу.
Мұқият қарап мына өрнектердің шығару жолын кім түсіндіріп береді? (слайд)
70·90=70·(9·10)=70·9·10=630·10=6300
70·90=6300 тұтас 7 ондық 9 ондық түрінде көбейтіп нәтижесіне көбейткіштердің 0-дерін қоса жазамын.
6300:90=6300: (9·10) =70
Қорытындылайық: 0-мен аяқталған санға көбейткенде тұтас ондықтарды көбейтіп көбейткіштердің 0-дерін қоса тіркеп жазамыз. Ал 0-мен аяқталатын санға бөлгенде тұтас ондықтарды бөліп, бөлгіштің 0-дерін бөлінгіштен кемітеміз.
Бекіту. Оқулық бойынша
2-жаттығу (ауызша түсіндіру)
5-жаттығу (тақтада)
«Ралли » жарысы. Жаттығу 7 (талдау, өз бетімен)
V t S
І ? 8сағ ? 320 км артық
ІІ ? 3сағ ?
320: (8-3)=64 (км/сағ) жылдамдығы
64·8=512 (км) І машинаның жүрген жолы
64·3=192 (км) ІІ машинаның жүрген жолы
Жауабы: 512 км, 192 км.
Жаттығу 8. (тақтада 3 оқушы)
x·70=900-200 x:700=15·4 70·x=630:9
x·70=700 x:700=60 70·x=70
x=700:70 x=60·700 x=70:70
x=10 x=42000 x=1
10·70=900-200 42000:7000=15·4 70·1=630:9
«Ауыр атлетика». Теңдеу құрып есеп шығар.
«Жеңіл атлетика». Үйге тапсырма: 6,9-жаттығу. Сызба бойынша есеп.
Қорытынды.