Функцияның кестемен берілуіне есеп шығару.
Тақырыбы: Функцияның кестемен берілуіне есеп шығару.
Мақсаты:
Білімділік: Функцияның анықтамасын, берілу тәсілін есептер шығаруда оқушылардың қолдана білу дағдысын қалыптастыру.
Дамытушылық: Әрбір жеке тұлғаның ойлау қабілетін, іскерлігін дамыту.
Тәрбиелік: Оқушыларды математикалық мәдениетке, сауаттылыққа, ұқыптылыққа, ізденімпаздыққа тәрбиелеу.
Сабақ көрнекілігі: интерактивті тақта, деңгейлік тапсырмалар жазылған парақ, сөзжұмбақ «Математика» оқушылар білімін бағалау кестесі.
Сабақ түрі: Қайталау сабағы.
Сабақ барысы:
- Ұйымдастыру
Оқушыларға психологиялық ахуал туғызу (фигураларға байланысты оқушы көңілін анықтау)
- Үй жұмысын тексеру
№1011 Тапсырмасы: 1. Кестедегі бос орындарды толтыру
- Кесте бойынша берілген функцияны формуламен
жаз.
Аргумент х | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Функция у | 1 | 4 | 16 | 36 |
- Сөзжұмбақ шешу.
«Математика»
- Қандай кесінділер өзара тең. (симметрия)
- 6-сынып математика кітабының авторы. (Алдамұратов)
- Математикада координаталық жазықтықты енгізген француз математигі. (Декарт)
- Координаттар осі өзара қалай орналасады? (перпендикуляр)
- Ұзындықтың өлшем бірлігі. (метр)
- Қиылыспайтын екі түзу. (параллель)
- Координаталық жазықтықтағы у – осі. (ордината)
- Шамалардың арасындағы тәуелділік. (функция)
- Француз математигі Декарт енгізген жазықтық қалай аталады. (Координаталық)
- Тәуелсіз айнымалы. (аргумент)
- Есеп шығару (деңгейлік тапсырмалар негізінде)
I — деңгей:
№1018. Берілген функция үшін кесте құр.
у=-х, мұндағы -3<x<3, қадамы 1;
№1019. Уақыттың сағатпен берілген мәндерін минут есебімен, секунд есебімен тауып, кестені толтырыңдар:
Сағат есебімен | 1 | 2 | 3 | 5 | 10 | 15 | 20 | 30 |
Минут есебімен | ||||||||
Секунд есебімен |
II – деңгей: №1022. Спортшы 500 м қашықтыққа 10 м/с жылдамдықпен жүгірді. Спортшы t секундтан соң мәреден неше метр қашықтықта болды? Спортшының мәреден қашықтығын (метр есебімен) d әрпімен белгілеп, жауабын кестеге жазыңдар.
t(сағ) | 0 | 10 | 20 | 30 | 40 | 50 |
d(сағ) |
- Спортшы мәреге неше секундта жетті?
- Спортшы 30 с-тан соң мәреден неше метр қашықтықта болды?
- Спортшы неше секундтан соң мәреден 100 м қашықтықта болды?
№1023. Теплоход 120 км қашықтықтығы айлаққа ағыспен жүзіп келеді. Теплоходтың өзінің жылдамдығы 3 км/сағ. Теплоход t сағ – тан айлақтан қашықтығын ( километр есебімен)
d әрпімен белгілеп, кестені толтырыңдар:
t (сағ) | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
S (км) |
- Теплоход айлаққа неше сағатта жетті?
- Теплоход неше сағаттан соң айлақтан 72 км қашықтықта болды?
- Теплоход 4 сағ – тан соң айлақтан неше километр қашықтықта болды?
III – деңгей:
№1028. Сыйымдылығы 5м2 бакта 2 м3 су бар. Бакты сумен толтыру үшін оған 0,2м3 су құйылды. t мин-тан соң бактың неше куб метрі (V) бос болады? 1) Кестені толтырыңдар.
2) Функцияның анықталу аймағын жазып көрсетіңдер.
t мин | 0 | 2 | 4 | 6 | 8 | 10 | 12 |
V=5-(2+0.2t) |
- Тақтамен жұмыс: №1014. Бағдаттың 160 тг ақшасы бар еді. Бағдат барлық ақшасының t% -іне кітап сатып алғанда, оның қанша ақшасы (d теңге есебіиен ) қалды? Мұндағы ≤ ≤ . Аргументтің қадамын 10-ға тең етіп алып, есеп жауабын кестемен көрсетіңдер.
№1029. А пунктінен В пунктіне қарай 10 км/сағ жылдамдықпен велосипедші шықты. Велосипедші 2 сағат жүрген соң оның соңынан 30 км/сағ жылдамдықпен мотоциклші шықты. Велосипедші t сағ жүргенде ол мотоциклшіден неше километр (S) қашықтықта болды?
t (сағ) | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
S (км) |
- Мотоциклші велосипедшіні неше сағатта қуып жетеді?
- Мотоциклші неше сағат жүрген соң велосипедшіден 20 км алға озып кетеді?
Жалпы сыныпқа арналған тапсырма.
№1030. Екі автомобиль 120 км қашықтықтан бір-біріне қарама-қарсы жүрді. Олардың біреуінің жылдамдығы 1,2 км/мин болса, екіншісінің жылдамдығы 48 км/сағ болды. t мин уақыт жүрген соң олардың ара қашықтығы (d) неше километр болды? ‹ ≤ етіп алып, қадамы 10 мин болатын кесте құрыңдар.
- Оқушының компьютер арқылы есеп шығару:
№1018. Кесте құр: у= x -9, мұндағы 1 х<4, қадамы 1.
№1013. Катер А айлағынан ағысқа қарсы жүзіп шықты. Оның жылдамдығы 18 км/сағ. Ағыс жылдамдығы 2 км/сағ. Катер t сағатта А айлағынан неше километр қашықтыққа S (км) алыстайды? Мұндағы 0 ≤ ≤. Есептің шартын пайдаланып, кестені толтырыңдар:
t (сағ) | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
S (км) |
- Катер 2; 4; 5 сағатта айлақтан неше километр қашықтықта болады?
- Катер неше сағат жүзген соң айлақтан 16 км, 48 км қашықтықта болды?
5)Қорытындылау, үйге тапсырма беру.
- Сабақты қорытындылау, оқушы білімін бағалау.
- Үйге тапсырма беру. №1020, 1026,