«ХХІ — ғасыр көшбасшысы»

«ХХІ —  ғасыр   көшбасшысы»

Мақсаты:.   Оқушылардың     математика    пәніне     қызығушылығын      арттыру,    жарысуға,      жарыста     жеңімпаз    болуға    ұмтылуын    дамыту.

Білімді     дарынды     озық     болуға     тәрбиелеу.

 

 

Жүргізуші.  Қайырлы   күн   қымбатты  достар!

 

Адамның    дамуы    мен    қалыптасуы   жайында    көптеген   ғалымдар,   өз    ойын,     пікірлерін     білдірген.   Қазақ     халқының    ұлы   ойшыл   ақыны    А.   Құнанбаев   «Атаңның      баласы    болма,     адамның      баласы    бол»

«Жақсы  болсаң,    көпке    ортақ  бол,    еліңе,    халқына   пайдаң   тисін»,  —

деген.

Білімнің     маңызы     өте    зор ,    ол    сарқылмайтын    қазына ,   сондықтан  болашаққа    біліммен   қадам     басуға   тиіспіз.

 

Осы   апта  біздің   мектепте  математика  апталығы,  олай  болса  математикалық   білімдеріміз  арқылы   сайысқа    шығайық.

Ғылымдардың    патшасы   атанған

Евклид,   Фалес,  Пифагордан   бата   алған

Төзбейтін    өтірікке   жалғандыққа

Ақыл  ойды  тәртіпке  келтіретін

Нағыз   пән  ғой  математика, — дей  келе   ортаға

« ХХІ – ғасыр     көшбасшысы»   ойынына   қатысушы  сайыскерлерді

шақырамыз.

 

Алдымызда  өз   ақылдылығымен,  тәрбиелілігімен,   тапқырлығымен,  есепке   жүйріктігімен   тағы  басқа    жақтарымен  көрініп   жүрген   10-  сыныптың    6 – оқушысы   келіп  тұр.    Қош   келдіңіздер,   сіздерге   сәт- сапар   тілейміз!

Сайыскерлерді      таныстыру:

 

Бірінші   ойыншымыз  Гаухардың  сүйіп  оқитын  пәндері  химия,  қазақ  тілі,   математика, шет  тілі.      Ол   өзі  өте  сабырлы,  салмақты,   әдепті  қыз.

Екінші   ойынға   қатысушы    Әлияның   сүйіп    оқитын   пәндері   физика,  математика,  әдебиет,   тарих.  өте  инабатты,   ақылды   қыз.

Үшінші  ойыншымыз   Әйгерімнің   сүйіп   оқитын   пәндері   математика,  география,  әдебиет,  химия.  Ол  өте  ақкөңіл,   зерек   оқушы.

Төртінші  ойыншымыз   Ғарифолла   өте   ақылды,    әдепті,  спортсмен   бала.

Сүйікті   пәндері   әдебиет,   тарих,   химия,  математика.

Бесінші   ойыншымыз   Назерке    өте  инабатты,  тәрбиелі,   ақылды   қыз.

Сүйікті   пәндері   қазақ  тілі,  әдебиеті,   шет  тілі,   химия.

Соңғы   сайыскеріміз    Орынай   сабырлы   әдепті,  ақылды   қыз.

Сүйкті  пәндері   әдебиет,   география    математика.

Сонымен       сайысымызды     бастайық,     бірінші   тур   Бәйге

Бұл     тур       бойынша   сайысқа    қатысушы     тұлпарларға    сұрақтар     қойылады. Кім    бірінші     белгі    берсе,    сол     жауап     береді.   Әрбір     дұрыс     жауапқа      10-   ұпай.

«Бәйге»

1  ах + ву + с =0    қандай   геометриялық     фигура     теңдеуі.

  1. sin 45˚ — неге     тең?
  2. arcsin (-1/2) неге    тең?
  3. Дәлелдеуді қажет     ететін      математикалық     сөйлем
  4. Шеңбер ұзындығының     диаметрге    қатынасы   неге      тең?
  5. «Бастамалар» кімнің еңбегі?
  6. tgx функциясының        графигі     қалай    аталады?
  7. Жұп функция графигі     қай    оське      симметриялы?
  8. Ноль қай    елдің       сөзі?
  9. «Дискрименант» қандай    сөзден      шыққан?
  10. 50-ді 1/2- ге бөліп    3-ті   қосқанда     нешеге    тең?

12.Екі    әкесі    мен   екі   баласы    3 —   апелсинді      теңдей    бөліп    жеді.

Бұл      қалай    болғаны.?

13.Екі    санның    қосындысы  8-ге,    айырмасы    2-ге,    көбейтіндісі     15-ке   тең .   Олар     қандай   сандар.

  1. Параллелограмның бір бұрышы   50˚    қалған    бұрыштары    неге    тең?
  2. Трапеция табандары 4см   және   6 см. Орта    сызығы  неге   тең?
  3. 63 құрама     сан   ба?

«Жеті       керемет»

Бұл      бөлімде    оқушылар     төмендегі   кестеден    ұпай      бойынша     сұрақтар     таңдайды.

20- ұпайлық    сұрақты   таңдаған     оқушыларға    берілетін     сұрақтар.

 

  1. Ромб қабырғасы   4 см   сүйір    бұрышы    30˚      ауданы    неге     тең?

2.Қабырғасы     6-см және   8 см      тіктөртбұрыш      ауданы       негетең?

3.Диаметрі      10 см   дөңгелек     ауданы      неге      тең?

30- ұпайлық     сұрақтар

1.П-  әріпінен    басталатын       7 —  математикалық      сөзді      ата.

  1. С- әріпінен басталатын     7-   математикалық     сөзді     ата.
  2. К- әріпінен басталатын     7-  математикалық    сөзді     ата.

40- ұпайлық    сұрақтар.

1    «Ақыл- ойды    тәртіпке     келтіретін    математика»    Кімнің     сөзі?

  1. «Математика —  ғылымдар     патшасы,   ал     арифметика  —   математика    патшасы»     авторы       кім?
  2. «Математиканың өз     тілі    бар —   ол   формула»      кімнің    сөзі?

 

Ең   аз     ұпай     жинаған      1оқушы      ойыннан     шығады.

 

Д о д а

Бұл      бөлімде      4   тақырып      беріледі     Әрбір      оқушы     көрсетілген      ұпайлар    бойынша    бір     тақырып     таңдайды,   дұрыс     жауап     берсе     сол     ұпай      қосылады.

  1.      Логикалық        есептер.

1      Бір     тонна    мақта     ауырма,    бір      тонна      темір      ауыр     ма?

  1. Үйдегі екі      әкені     және     екі     баланы     Ұлы     Жеңістің     мейрамымен        құттықтау    үшін        қалампыр       гүлінің       9- талын     сатып      алды.    Оларды        қалай     тең       бөлуге     болады?
  2. Шешесі 39  жаста,    қызы     5 жаста.   Неше     жылдан       кейін       шешесінің       жасы      қызының      жасынан       үш      есе      артық     болады?
  3. Үш мысық үш    тышқанды     жеуге     1,5  сағат      уақыт    жібереді .

10  мысық     20   тышқанды    неше    сағатта    жейді?

  1. Бөшкі бірінші шүмек      арқылы     20    минутта      ал     екінші      шүмек     арқылы   30   минутта    толады. Екі     шүмекті     бірдей     ашып    қойып,    бөшкені     толтырса,     қанша     уақытта     толады?

 

2 .    Ғалымдар.

  1. Геометрияны білмейтіндер        Академияға    кірмей-ақ    қойсын»    деген      кімнің        сөзі?

2.Геометрияда       жаңалық      ашқаны     үшін     Зевс      құдайына        жүз      өгіз      сойып       құрбан      еткен      кім?

  1. Кім   алгебра      оқулығын      қазақ      тілінде      жазып,     бірақ      баспаға      шығарған     жоқ?
  2. Миллион сөзін      қазақ     арасында     жеткізуші      ғалым     кім?

 

  1.     Графиктер
  2. у=ах+в функциясының         графигі.
  3. х²+у²=R² теңдеуінің        графигі
  4. 3. у =к/х       функциясының       графигі.
  5. у=соsx       функциясының      графигі
  6. Квадраттық функциясының      графигі.

 

4 Формулалар

1    sin (ά+β)=sinάcosβ + cos ά sinβ      қандай    формула

  1. V=ПR²H ненің       формуласы
  2. V=1/3 S*h

4      V= S* H

5      V = 4/3 ПR³

 

 

 

:Жорға

Бұл    кезеңде    оқушы         қанша    сұраққа     жауап     берсе,    сол

жинаған      ұпайы    болады.

 

 

Бірінші       оқушыға    сұрақ.

1  Екі     қабырғасы      тең     болатын    үшбұрыш

2  Жазықтықтағы       қиылыспайтын     екі     түзу

  1. Қарама-қарсы қабырғалары параллель     болатын   төртбұрыш.
  2. Берілген бұрышқа қарсы    катеттің      гипотенузаға      қатынасы.
  3. Барлық қырлары     тең    тік   бұрышты     параллелепипед.
  4. Бағытталған кесінді
  5. Геометрияның жазықтықтағы      денені     зерттейтін     бөлімі.
  6. Санның жүзден     бір       бөлігі.
  7. Үлкен хорда.
  8. Үшбұрыштың орта сызығы   12 см,    табаны     неше.
  9. 144 —      ?

12.Үшбұрыштың    ішкі     бұрыштарының     қосындысы     қанша?

  1. Синустың ширектегі      таңбалары

14.Дөңгелектің      радиусы   5 см,   диаметрі     қанша?

  1. Тангенс және     котангенс        периодтары

 

2-    оқушыға      сұрақтар

1.Барлық     қабырғалары    тең    үшбұрыш

2.Тік     бұрыш     жасап     қиылысатын    екі   түзу.

3.Барлық      бұрыштары   тік    болатын     параллелограмм.

  1. Іргелес катеттің гипотенузаға     қатынасы.

5.Барлық      қырлары    тең    үшбұрышты     пирамида.

6.Вектор      деген     не

  1. Планаметрия нені зеріттейді?

8.Пайыз     деген     не?

  1. Координата жүйесін     тұңғыш       қолданған    кім?

10.Шеңбердің     кез-келген     екі    нүктесін      қосатын     кесінді

11.Косинус     таңбалары.        12.     18 дің    квадраты     не?

13  Бір    нүктеден     шыққан    түзу

14Тең    қабырғалы     үшбұрыш      бұрыштары   неге   тең?

  1. Синустың анықталу обылысы    неге  тең?