Квадрат теңдеу түбірлерінің формулалары.
Батыс Қазақстан облысы
Зеленов ауданы Дарьинск жалпы орта білім беретін қазақ мектебінің математика пәні мұғалімі Кулекеева Әлия Берікқалиқызы
8 сынып алгебра
Сабақтың тақырыбы: Квадрат теңдеу түбірлерінің формулалары.
Сабақтың білімділік мақсаты: Квадрат теңдеудің формуласын пайдаланып квадрат теңдеулерді шеше білуге үйрету.
Дамытушылық мақсаты: Оқушылардың белсенділігін көтеруге, ойлау қабілетін арттыруға, өз ойын жүйелеуге, шешім қабылдауға, ұқсастықты, қарама-қайшылықты бақылауға дағдыландыру.
Тәрбиелік мақсаты: Оқушыларды өз бетімен есеп шығаруға, ізденуге, шығармашылықпен еңғбек етуге баулу.
Күтілетін нәтижесі: Квадрат теңдеулерді формула бойынша шеше білуі.
Сабақтың түрі: Жаңа білім беру сабағы.
Өту әдістері: тест, деңгейлік тапсырма.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта. Сабақтың эпиграфы: «Ойдағыдай тәрбиелеудің сыры оқушыға деген құрмет сезімде жатыр».
Р. Эмергон
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдаастыру кезеңі.
ІІ.Үй тапсырмасын тексеру. Оқушылар үй тапсырмасын өздері тексереді. №123 есеп (3,4) және №124 есеп.
ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру.
Квадрат теңдеулерді формула бойынша шешу.
ах2+вх+с=0 а х2 + х+
х2 + х+ х2 + 2 х+( 2 – ( 2 + (х — 2 — (х + 2 — ;
(х + 2 —
(х + 2
Д в2-4ас Дискриминант
- Д 0 Екі түбірі бар: х+ яғни
Х1 ; Х2
- Д , х
- Д 0 түбірлері жоқ.
Интерактивті тақта арқылы көрсетілетін квадрат теңдеудің түбірлерінің формуласы.
Жалпы түрі | Д 0 | Х1,2 |
ах2+вх+с=0 | Д 0 | Х |
Д 0 | Теңдеулердің шешімі жоқ |
Мысалдар:
- 2х2+3х-5=0
а=2 в=3 с= — 5
Д= в2-4ас=32 – 4*2*(- 5) =49
Х1 = = — 2,5
Х2 = = 1
Ж: (-2,5; 1)
- 25х2-10х+1=0
а=25 в= — 10 с=1
Д= -102-4*25*1=0
Х = =
Ж:
- 9х2 — 3х+2=0
а=9 в= — 3 с=2
Д= (-3)2— 4*9*2=9 – 72= — 63 0
Ж: Түбірлері жоқ
Бекіту:
- Квадрат теңдеудің қанша түбірі болатанын, қалай анықтауға болады?
- Квадрат теңдеулерді шешудіңформуласы қандай?
Сыныпта шығарылатын есептер.
Тест:
- «Мақалдың жалғасын тап».
Жеті рет өлшеп (бір рет кес)
х2+8х+7=0
Д =64 – 4*1*7 =36 0
Х1 = =1
Х2 = =7
Ж: (1;7)
- Ұлға 30 үйден, (қызға 40 үйден) тыю.
х2— 70х+1200=0
Д =702 – 4*1*1200 =4900 – 4800 =100 0
Х1 =30
Х2 =40
Ж: (30;40)
- Жігіт бір сырлы (сегіз қырлы)
х2— 9х+8=0
Д =(-8)2 – 4*1*8 =81 –32 =49 0
Х1 =1
Х2 =8
Ж: (1;8)
Деңгейлік тапсырма:
-күрделі — орташа -жеңіл
2х(5х – 7) =2х2 — 5
|
5х2 – 8х – 4 =0
|
5х2 + 4х – 1 =0
|
а, в, с- ?
Сабақты қорытындылау.
Оқушыларды бағалау.
Үйге тапсырма: №129 (2;4) №130 (2;4)