Интервалдар әдісі
Тақырыбы: Интервалдар әдісі
Мақсаты: Оқушыларға квадрат теңсіздіетерді интервалдар әдісімен шешуді үйрету
және есептер шығарып үйрету
1) Білімділік: Сан осі, сан осіндегі нүктенің координатасы, теңсіздік, теңсіздіктердің
қасиетін, теңдеу, квадрат теңдеу, квадрат үшмүше, квадрат үшмүшені
көбейткіштерге жіктеу, қысқаша көбейту формулаларын білу.
2) Дамытушылық: Жас ұрпаққа тәрбие беруде жаңа технологияларды пайдалану
және білім, білік дағдыларын дамыту.
3) Тәрбиелік: Квадрат теңзісдіктерді интервалдар әдісімен шешуді үйрету, бөлшек
рационал теңсіздіктерді де осы әдіспен шешуді үйреті және бір – бірін
сыйлауға, ептілікке,шапшаңдылыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақты меңгерту
Көрнекілігі: Слайдтар, интер.тақта, деңгейлік тапсырмалар
Барысы: І. Ұйымдастыру кезеңі. Оқушыларды түгендеп, сабаққа дайындығын тексеру.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру.
Үй тапсырмасын тест тапсырмасы арқылы пысықтау.
- Квадрат үшмүшеде а < 0 болса, парабола тармақтары қалай қарайды?
- Төмен
- Жоғары.
- Квадрат үшмүшеде а>0 болса, парабола тармақтары қалай қарайды?
- Төмен
- Жоғары
- Квадрат функцияда параболаның төбесін табу формуласын көрсет.
- m= — b/2a B. m=
- Берілген теңсіздіктердің қайсысы квадрат теңсіздік?
- 2x2 + 9x +4 > 0
- x2 + 2x < 0
- – 3 саны х2 – 3х – 4>0 теңсіздігінің шешімі бола ма?
- Иә
- Жоқ
- Квадрат функцияның графигін қалай атаймыз?
- Түзу сызық
- Парабола
Тест жұмысын қорытындылау, оқушыларды үй тапсырмасы бойынша бағалау
ІІІ. Жаңа сабақ.
Көп жағдайда квадрат теңсіздіктерді шешу үшін интервалдар әдісін қолданған тиімді.
ax2 +bx+c>0 (а=0) квадрат теңсіздігі берілсін. Бұл теңсіздікті интервалдар әдісімен шешу үшін, алдымен, у =ax2 +bx+c функциясы графигінің Ох осімен қиылысу нүктелерінің абсциссаларын, яғни функцияның нөлдерін табу керек , теңдеу түбірлерін табу керек
1-мысал. 2х2+9х+4>0 теңіздігін шешейік
Шешуі: у=2х2+9х+4 функциясының нөлдерін табайық.
2х2+9х+4=0
D=92-4*2*4=81-32=49
х1===4 ; х1===-0,5
+ — +
-4 -0,5
Жауабы: (-∞;-4)(-0,5;+ ∞)
Теңсіздіктерді интервелдар әдісімен шешу үшін келесі алгоритм қолданылады:
Берілген теңсіздікті Р(х) <0, Р(х) >0, Р(х) ≤0, Р(х) ≥0 түрлерінің біріне келтіреміз;
Теңсіздіктің сол жағын нөлге теңестіріп, шыққан теңдеуді шешеміз, яғни сәйкес функцияның нөлдерін табамыз;
Теңдеудің түбірлерінің мәнін сан осіне белгілеп, сан осін интервалдарға бөлеміз;
Интервалдың кез-келген біреуінде функцияның таңбасын анықтап, осы интервалға анықталған таңбаны қоямыз;
Теңдеудің түбірі қайталанебаған немесе тақ рет қайталанған жағдайда қалған интервалдардағы таңбаларды кезекпен қоямыз; ал егер жұп рет қайталанса, осы түбірдің екі жағындағы интервалдардың таңбаларын бірдей етіп аламыз;
Таңбасы теңсіздік таңбасына сәйкес интервалдарды жауап ретінде аламыз.
2-мысал:
теңсіздігін шешейік
Шешуі: Алгоритм бойынша бірден у=х², у=х+3, у=х-4теңдеулерінің түбірін
табамыз. Сонда теңдеулерге сәйкес х1=х2=0, х3=-3 және х=4 түбірлері шығады. -3,0,4 сандарын сан түзуінде белгілесек, төрт интервал аламыз. Интервалдардың біреуіндегі таңбаны анықтау үшін, мысалы,төртінші интервалдан 5 санын алып, берілген теңсіздіктің сол жағындағы өрнекке қойып, мәнін есептеймізтөртінші интервалтаңбасы «+» таңбасын қоямыз. Енді қалған интервалдардағы таңбаларды кезекпен қойып шығу үшін х=0 түбірі екі рет қайталанатынынескереміз. Сонда интервалдар таңбасы төмендегідей болады.
+ — — +
-3 0 4
Интервалдардағы таңбаларды берілген теңсіздік таңбасымен салыстырып, берілген теңсіздіктің жауабы «+» таңбасы бар интервалдар екенін анықтаймыз. Яғни, теңсіздік х≤-3 және х>4 болғанда орындалады.
Жауабы: (-∞; -3] (4;+∞)
3-мысал:
<0 теңсіздігін шешейік
Шешуі: Берілген теңдеулердің түбірін табамыз. Сонда бірінші теңдеудің түбірлері х1=-6, х2=3, екінші теңдеудің түбірлері х1;2=-, үшінші теңдеудің түбірлері х1=2, х2=3, төртінші теңдеудің түбірі болмайды, өйткені D=-104<0
Сан түзуінде -6, 3, -,2 нүктелерін белгілеп, бес интервал аламыз. х=0 нүктесі тиісті болатын үшінші интервалдың таңбасын анықтасақ, теріс сан шығады.
Демек, интервалдар таңбасы төмендегі суреттегідей болады. Бұл жерде х1=-, және х=3 түбірлері екі рет қайталанатыны ескерілген
Енді берілген теңсіздіктің таңбасын интервалдар таңбасымен салыстырып, жауап ретінде екінші және үшінші интервалдарды аламыз
+ — — + +
-6 — 2 3
Жауабы: (-6; -)(-;2)
ІҮ. Есептер шығару. №296
- (х — 1) (х + 4)≥0 , x – 1 =0 , x+ 4 =0 , x=1 , x=-4
+ — +
-4 1 жауабы.
- (х+2) (х-3)<0 x+2=0, x-3=0 , x=-2 , x=3
+ — + жауабы.
-2 3
- (х — 5) (х – 1,5)<0 , x-5=0 , x – 1.5=0, x=5 , x=1.5
+ — + жауабы.
1,5 5
- (х-4) (х+3), х-4=0 , х+3=0 , x=4 , x=-3
+ — + жауабы:
-3 4
№297 1. x(x+1) (x-7) , x=0 , x=-1 , x=7
— + — + жауабы:
-1 0 7
2: x(2-x)>0 , x=0, x=2
+ — + жауабы.
0 2
- 5х(3+x) (x — 9) <0 , x=0 x=-3 x=9
— + — + жауабы.
-3 0 9
№298
- , х=8,
+ — + жауабы.
-11 8
- , х=-13,
+ — + жауабы.
-13 0
- , х=2,
+ — + жауабы.
-2 2
Қорытындылау: 1. Теңсіздіктерді шешуде интервалдар әдісінің тиімділігі.
- Интервалдар әдісін қолданудың алгоритмі.
3.Әрбір интервалджың таңбасын қалай анықтаймыз?
Оқушыларды бағалау: Тест тапсырмасының нәтижесіне және сабаққа белсене қатысып
отырған оқушылар бағаланады
Үйге тапсырма : «Интервалдар әдісі» тақырыбы туралы түсінігін айту және №301есеп
шығарып келу.