Санды теңсіздіктер қасиеттері
Алматы облысы, Іле ауданы, Өтеген батыр кенті,
«М.Мақатаев атындағы №13 орта мектебі» МКМ
Математика пәнінің мұғалімі
Ширкитбаева Айымторы Абдухалыковна
Пәні: математика сынып
Тақырып: Санды теңсіздіктер қасиеттері
Сабақтың мақсаты: а)білімділік: Санды теңсіздіктер қасиеттерін қайталау,білімдерін тиянақтау,еске түсіре отырып есептер шығару, теңсіздік туралы білімдерін қалыптастыру;
ә)дамытушылық: теориялық білімін практикада ұштастыра отырып, ойлау қабілеттерін, танымын дамыта отырып математикаға деген қызығушылығын арттыру;
б)тәрбиелік: оқушылардың белсенділігін арттыру, өз бетінше оқуға, ізденуге тәрбиелеу;
Көрнекілігі: оқулық, карточка, интерактивті тақта, плакат
Әдісі: практикалық, іздестіру, интерактивті әдіс, дамыта оқыту
Түрі: аралас сабақ
Сабақтың барысы: I. Ұйымдастыру кезеңі: а) сәлемдесу
ә) оқушылардың сабаққа қатысын тексеру
б) оқушы зейінін сабаққа аудару
- Үй тапсырмасын сұрау: “Ақ сандық” №913, №915
“Сыр сандық” Білесің бе?
- Санды теңсіздіктің бір жақ бөлігін оның екінші жақ бөлігіне орын ауыстырғанды теңсіздік белгісі қалай өзгереді?
- Санды теңсіздіктегі қосылғышты оның бір жақ бөлігінен екінші жақ бөлігіне қалай көшіруге болады?
- Санды теңсіздіктің екі жақ бөлігін де бірдей теріс санға көбейтсек немесе бөлсек, теңсіздік белгісін қалай өзгерту керек?
- Санды теңсіздіктің екі жақ бөлігіне де бірдей санды қосанда немесе азайтқанда теңсіздік белгісі қалай өзгереді?
- Санды теңсіздіктің екі жақ бөлігін де, бірдей оң санға көбейтсек немесе бөлсек, теңсіздік белгісі қалай өзгереді?
Ұғып ал!
- Жауабы: қарама – қарсы теңсіздік белгісіне өзгереді
- Жауабы: қосылғыш қарама – қарсы таңбамен көшіреді
- Жауабы: теңсіздік белгісі қарама – қарсы теңсіздік белгісіне өзгереді
- Жауабы: теңсіздік белгісі өзгермейді
- Жауабы: теңсіздік белгісі өзгермейді
“Ой сандық” ойлан да, меңгер!
III. Үй тапсырмасын қорытындылау:
Тест тапсырмасы:
I нұсқа
- Бөлшекті салыстыр:
- C.
- 25>20 болса, осы сандарға кері сандардың қайсысы үлкен?
А. B. C.
- 3. Сандарды салыстыр:
А. B. C.
- Қате тұжырымды көрсет, егер m>n болса.
А. B. C.
II нұсқа
- Бөлшекті салыстыр:
- C.
- 4>2 болса, осы сандарға кері сандардың қайсысы үлкен?
А. B. C.
- 3. Сандарды салыстыр:
А. B. C.
- Қате тұжырымды көрсет, егер a>b болса.
А. B. C.
Жауаптары:
I нұсқа
1 – A
2 – B
3 – B
4 – C
II нұсқа
1 – A
2 – B
3 – A
4 — C
“Құпия сандық”
- Мақсат қою. Бүгінгі сабақтың мақсаты – санды теңсіздіктер қасиеттеріне есептер шығару,оқушылардың білімдерін одан әрі дамыту.
“Көк сандық”
- Бекіту. №921 өрнектердің мәндерін салыстырып, теңсізді белгісімен жазыңдар. Мұндағы a>b :
1) ; 4)
2) 5)
3) 6)
№922. Жұлдызшаның орнына тиісті теңсіздік белгісін қойып жазыңдар:
- 5m-3n>3m-n 2) 8m+3n<4m+7n 3) 3m+2n<1,8m+3,2n
5m-3m>-n+3n 8m-4m<7n-3n 3m-1,8n<3,2n-2n
2m>2n 4m<4n 1,2m<1,2n
m>n; m<n; m<n.
№923. өрнегінің мәнін бағалаңдар:
- 3<a<7 2)4<a<9 3) 4)
9>
№924 3a-5>2a-1 теңсіздігінің екі жақ бөлігіне де 7, 4а, -6, және -3а санын қосыңдар:
- 3a-5+7>2a-1+7 2)3a+4a-5>2a+4a-1 3) 3a-5+(-6)>2a-1+(-6)
3a+2>2a+6 7a-5>6a-1 3a-5-6>2a-1-6
3a-2a>6-2 7a-6a>-1+5 3a-2a>-7+11
a>4; a>4; a>4.
№925. 3,5m-6>4,5m-2 теңсіздігінің екі жақ бөлігін де 0,2.7,-4 санына көбейтіңдер:
1)3,5m-6>4,5m-2 2) 7(3,5m-6)>7(4,5m-2) 3) -4(3,5m-6)>-4(4,5m-2)
0,2(3,5m-6)>0,2(4,5m-2) 24,5m-42>31,5m-14 -14m+24>-18m+8
0,7m-1,2>0,9m-0,4 7m>28 4m>-16
0,7m-0,9m>-0,4+1,2 m>4; m>-4.
-0,2m>0,8
m>-4;
- Бекіту. “Cиқырлы сандық”
№926. Егер 0,8<a<0,9 болса, қабырғасы а дм квадраттың периметрін бағалаңдар.
0,8<a<0,9, 0,8 4<4a<0,9 4, 3,2<4a<3,6.
№927. Бірінші құмырада 7 л, екінші құмырада 5 л сүт бар еді. Құмыралардың әрқайсысынан 3 л сүт құйылып алынды. Қай өқұмырада көп сүт қалды? Салыстырып, теңсіздік белгісімен жазыңдар.
№928 . Бірінші астық қоймасында 210 т, екінші астық қоймасында 280 т бидай бар еді. Астық қоймаларының әрқайсысына тағы да 75 т астық әкелінді. Қай астық қоймасындағы астық артық? Салыстырып, теңсіздік белгісімен жазыңдар.
210>280
210+75>280+75
285>355
Карточка:
№1. 1) 45>35 болса, санды теңсіздіктің екі жақ бөлігіне де 6 – ны қосқанда теңсіздік белгісі қалай өзгереді?
- 35<x<45 бола, өрнегінің мәнін бағала.
№2.1) 33>22 болса, санды теңсіздіктің екі жағын да 11- ге бөлсе теңсіздік белгісі қалай өзгереді?
2)6<x<8 болса, өрнегінің мәнін бағала.
№3. 1)64>56 санды теңсіздіктің екі жағын да – 8 ге бөлгенде теңсіздік белгісі қалай өзгереді?
- 8<x<9 болса, өрнегінің мәнін бағала.
№5. 1) 5<x<8 болса, 2х – ті бағалаңдар.
2)16<18 санды теңсіздіктің екі жақ бөлігіне де – 2 –ге бөлгенде теңсіздік белгісі қалай өзгереді?
№6. 1) 5<x<8 болса, -4х– ті бағалаңдар.
№7. 1) 5<x<8 болса,х-3 – ті бағалаңдар.
№8. 1) 5<x<8 болса, 2х+1– ті бағалаңдар.
№9. 1) 5<x<8 болса, – ті бағалаңдар.
“Алтын сандық” Ұмытпа!
VII.Үйге тапсырма: №924(2), №929
VIII. Қорытынды.Бағалау Оқушылардың орындаған есептеріне, тест тапмырмасына қарай бағалау.