«Квадрат теңдеулер» тақырыбын қайталау
Маңғыстау облысы, Ақтау қаласы
№8 орта мектептің математика мұғалімі
Налибаева Қарлығаш Шамсудинқызы
Сабақтың тақырыбы: «Квадрат теңдеулер» тақырыбын қайталау
Сабақтың мақсаты: Білімділік: Оқушылардың квадрат теңдеулерді шешу дағдыларын жетілдіру;
Дамытушылық:Оқушылардың ой өрісін кеңейтіп,шығармашылық қабілеттерін дамыту;
Тәрбиелік:Оқушыларды алғырлыққа, тапқырлыққа, шапшаңдыққа тәрбиелеу;
Сабақтың түрі: қайталау
Сабақтың әдісі:сұрақ-жауап,түрлі тапсырмалар
Сабақтың көрнекілігі:слайдтар
Сабақтың барысы: Ұйымдастыру
Үй тапсырмасын сұрау
Сұрақ-жауап
- Қандай теңдеуді квадрат теңдеу дейміз?
- Толық квадрат теңдеу дегеніміз не?
- Толымсыз квадрат теңдеулер дегеніміз не?
- Келтірілген квадрат теңдеу дегеніміз не?
- Теңдеуді шешу дегеніміз не?
- Теңдеудің түбірі дегеніміз не?
- Квадрат теңдеу түбірлерінің дискриминантын қалай табамыз?
- Квадрат теңдеудің түбірлерінің санын қалай анықтаймыз?
Квадрат теңдеуінің түрлері | Дискриминанттың мәні | Квадрат теңдеуінің түбірлері | |
Толымсыз квадрат теңдеулер
| ax2=0 (b=c=0) | — | x1=0, x2=0 |
ax2+bx=0 (c=0) | — | x1=0, x2=- | |
ax2+c=0 (b=0) | — | ->0 болғанда, x1;2=± | |
-<0 болғанда, теңдеудің шешімі жоқ | |||
Толымды квадрат теңдеулер
| Жалпы түрі: ax2+bx+с=0, D=b2-4ac
| D>0 | x1;2= |
D=0 | x=- | ||
D<0 | Теңдеудің шешімі жоқ | ||
b=2n ax2+bx+с=0, D=n2-ac
| D>0 | x1;2= | |
D=0 | x=- | ||
D<0 | Теңдеудің шешімі жоқ | ||
Келтірілген квадрат теңдеуі: x2+px+q=0, мұндағы p=2k D=k2-q | D>0 | x1;2=-k | |
D=0 | x=-k | ||
D<0 | Теңдеудің шешімі жоқ |
Теңдеу | a | b | c | D= | Түбірлер саны |
Кім жылдам?
Деңгейлік тапсырмалар
I деңгей №360 (1,3)
А) a=-2, b= c=3
Б) a=0,7, b=6 c=-8 болса, теңдеуін жаз
I I деңгей №362 (1,3)
Теңдеуді шешіңдер
А)
Б)
I I I деңгей №365 (1,2)
А)
Б)
Тарихи деректер
Квадрат теңдеуді шешу әдістері Вавилон қолжазбаларында,ежелгі грек математигі Евклидтің (б.з.д.ІІІ ғ.) еңбектерінде,ежелгі Қытай мен Жапон трактаттарында кездеседі. Сонымен қатар,Орта Азия математигі әл-Хорезмидің (ІХ ғ.) «Хисаб әл-джебр вал-мукабала» деген еңбегінде жазылған.Ежелгі үнді ғалымдары квадрат теңдеуге келтіретін есептерді өмірден алды.Олар мал санын есептеу,еңбекақы төлеу және т.б.
Кестемен жұмыс
Түбірлері | Қосындысы | Көбейтіндісі | Теңдеу |
Х1=-2, X2=3 | |||
Х1=5, X2=6 | |||
Х1=-4, X2=-3 | |||
Х1=1.5, X2=4 | |||
Х1=0.6, X2=2 |
Сергіту сәті
Оқулықпен жұмыс
№367 есеп
Сабақты қорытындылау
Рефлексия парағы
Рефлексия: (қорытынды) Оқушылар өз ойларын білдіреді.
Оқушының аты-жөні:______________________________________________________________
- Қандай теңдеуді еске түсірдің?_________________________________________________________
- Квадрат теңдеудің қандай түрлерін қайталадың?____________________________________________
- Квадрат теңдеуді шешіп үйрендің бе?__________________________________________
- Деңгейлік тапсырмаларды орындай алдың ба?__________________________________________________
- Сабақ ұнады ма? Қандай тілегің бар?____________________________________________________
Баға:___________________________________________________
Үйге тапсырма
№362 есеп (2,4)
№365 есеп (2, 4)
Бағалау