Сабақтың тақырыбы: Тригонометриялық функциялардың көбейтіндісін қосындысы немесе айрымға түрлендіру формулалары
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Тригонометриялық функциялардың көбейтіндісін қосындысы немесе айрымға түрлендіру формулаларын қолданып, қиындығы әртүрлі есептер шығару;
Дамытушылық:Қиындығы әртүрлі есептер шығару кезінде алған теориялық білімін дағдысын қалыптастыру; Тәрбиелік мақсаты: Оқушыларды пәнге қызығушылығын арттырып, өз бетінше еңбек етуге, ізденуге баули отыра,ой-өрісін кеңейтіп, жауапкершілікті сезінуге, адамгершілікке баулу.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивтік тақтадағы биоинтернет картасы , үш деңгейлік — төменгі, аралық және жоғары (ТКШ,АКШ,ЖКШ) жаттықтырғыштар, тірек сызба .
Сабақтың әдісі: Оқу әрекетінің жинақтау әдісі «ОӘЖӘ»
Сабақтың түрі: Практикалық сабақ.
Сабақтың өту барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
Ең алдымен сергіту сәтін жүргізейік.
1) Қайталау сұрақтары:
Негізгі тригонометриялық функциялар қалай аталады?
Тригонометриялық функцияның негізгі қасиеттері қандай?
2) жылдамдыққа тексеру:
Кез келген қарапайым тригонометриялық өрнектердің мәнін қатесіз тез айту .
Өрнектің мәнін тап:
sin 45˚ + sin45˚ =
sin 45˚ — sin45˚ =
sin 45˚ * sin45˚ =
sin 30˚ * sin60˚ =
ІІ. , β, γ топтарына бөлу үшін есептер шығару.
Жаттықтырғыш .ТКШ.
Жаттықтырғыш .АКШ
Жаттықтырғыш . ЖКШ
ТКШ 1. Көбейтіндіні қосындыға түрлендір:
cos( x+ )cos (x- )= ( cos( x+ +x- )+cos( x+ -x+ ))= (cos2x+cos2 )
Жауабы: ( cos 2x+cos2 )
АКШ 1. Егер sin sinβ= және -β= болса, онда cos( +β) неге тең?
Шешуі: sin sinβ= ( cos( -β)-cos( +β)) формуласын қолданамыз:
= ( cos -cos( +β))
: =0-cos( +β)
1=0- cos( +β)
1=- cos( +β), cos( +β)= -1
Жауабы: -1
ЖКШ 1. Көбейтіндіні қосындыға түрлендір:
sin = ( sin( )+sin( ))= (sin )=
(sin )= ( )=
Жауабы:
Оқушылар дәптер алмасып, есептерін тақтадағы жауаппен тексереді.
ТКШ-ны дұрыс шығарған оқушыларға -қызыл жетон, АКШ-ны дұрыс шығарғандарға -көк жетон, ал ЖКШ -ны дұрыс шығарғандарға -жасыл жетон беріледі және әрқайсысын санап, нәтижені 63% арқылы көрсетеміз.
3 есепті дұрыс шығарған оқушылар тобына, 2 есепті дұрыс шығарған оқушылар β тобына, ал 1 есепті дұрыс шығарған оқушыларды γ тобына отырғызамыз, ООМ(отырғызу орындарының матрицасын) сызамыз.
А Б В Г Д Е
тобынан сарапшылар шығып үш есептің шығарылуын түсіндіріп береді(тақырып сызба түрінде беріледі) және ООМ арқылы жұмыс жүргізіледі. Түсіндірме жұмыстары біткен соң, келесі этапқа көшеміз.
ІІІ Есептер шығару: ТКШ 2,АКШ 2, ЖКШ 2.
Оқушыларға жеке тапсырмалар беріледі, тірек сызбаны пайдаланып тапсырманы орындайды.
ТКШ 2. sin(х+ )
Жауабы:
АКШ 2. неге тең?
формуласын қолданамыз:
Жауабы:-
ЖКШ 2.
Жауабы:
Уақыт: және топтарына 5+30′. Уақыт біткен соң тексеріледі, нәтиже жазылады, жетон беріледі. Әр топтан оқушылар орын ауыстырады. тобының 3 сарапшысы ООМ бойынш жұмыс жүргізеді. Он «+» алып, келесі этапқа өтеміз.
VI Есептер шығару: ТКШ 3, АКШ 3, ЖКШ 3.
ТКШ 3.
Жауабы:
АКШ 3. болса, онда cos( -β) – неге тең?
Жауабы: 1
ЖКШ 3.
Жауабы:
Уақыт: β және γ ға 5+30
Тексеріледі, жетон беріледі, нәтижесін жазамыз. Шығарған есептеріне қарай орын ауыстырылады.
- Сабақты қорытындылау. Бағалау.
Сабаққа белсене қатысқан оқушыларды бағалау:
тобының оқушыларына «5», β тобының оқушыларына «4» бағасы ал γ тобының оқушыларына «3» қойылады.
VIІI. Үйге тапсырма. Үйге тапсырма оқулықтың 124-бетінде №443(1,2), №444(1,2).
«Тригонометриялық функциялардың көбейтіндісін қосындысы немесе айрымға түрлендіру формулалары» тақырыбына тірек сызба.
Аргументтері әртүрлі синустардың көбейтіндісі осы аргументтердің айырымының косинусы мен қосындысының косинусының айырымының жартысына тең |
Аргументтері әртүрлі косинустардың көбейтіндісі осы аргументтердің қосындысы мен айырымының косинустарының қосындысының жартысына тең. |
Аргументтері әртүрлі синус және косинус функцияларының көбейтіндісі осы аргументтердің қосындысы мен айырымының синустарының қосындысының жартысына тең. ] |
Тригонометриялық функциялардың көбейтіндісін қосындысы немесе айрымға түрлендіру формулалары |