Туындыны табу ережелері
Сабақ атауы: | Туындыны табу ережелері. | |
Сілтеме: | Блум таксономиясы, оқулық | |
Жалпы мақсаттар: | а) оқулық: оқушыларға туынды табу ережелерін таныстыру, ережелерді қолдану тәртібін меңгерту, дәрежелік функцияның туындысын табу формуласын таныстыру, функциялардың туындыларын табу есептерін шешуді үйрету. ә) дамытушылық: оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту, ой өрістерін кеңейту; б) тәрбиелік: оқушыларды таза жазуға, ұқыптылыққа, көп еңбектенуге тәрбиелеу. | |
Оқыту нәтижелері: | — Туындыны табу ережелерін жазып бере алады; — Дәрежелік функцияның формуласын қолдана біледі; — функциялардың туындыларын таба алады; — есептер шығару кезінде осы жоғарыда айтылған білімдерді сабақтастырады; | |
Негізгі идеялар: | -туынды табу ережелерін қолдана отырып қарапайым дәрежелік функциялардың туындыларын анықтау; -уәжді ынталандыру, бірлесе отырып орындалатын жұмыстар негізінде материалды меңгеру, бір-біріне көмек беру; — өзіндік ойын айта білуге дағдыландыру. | |
| Сабақтың кезеңдері:
І. Ұйымдастыру кезеңі: а) оқушылармен сәлемдесу, тізім бойынша түгендеу; ә) оқушылардың сабаққа дайындықтарын тексеру; Оқушыларды 5 топқа бөлу және топ көшбасшыларын таңдау. Топтық жұмысты бақылау, сұрақ-жауап ұйымдастыру, оқушылардың бірін-бірі бағалауына мүмкіндік туғызу және тапсырмаларды талқылап, ортақ шешімге келуіне жағдай жасау.
ІІ.1.Үй тапсырмасының орындалуын тексеру Оқушылардың дәптерлерінен үй жұмыстарының орындалуын тексеріп өту.
ІІ.2. Білімдерін сұрақтар қою арқылы тексеріп өту: 1) Аргументтің өсімшесі деп нені айтамыз? 2) Функцияның өсімшесін өрнектеп жазып беріңдер? 3) Функцияның х нүктесіндегі туындысының анықтамасын айтыңдар? ІІІ. Жаңа сабақ материалын Блум таксономиясының кезеңдері бойынша игеру. Білу. Функцияны табу ережелерімен таныстыру. 1-ереже: (u+v)’=u’+v’ 2-ереже: (uv)’=u’v+uv’ (Cf(x))’=C f’(x) 3-ереже: ( )’= 4-ереже: (u+v)’=u’+v’ Дәрежелік функцияның туындсының формуласы: y=xn функциясы берілсе, мұндағы nÎN, онда бұл дәрежелік функцияның туындысы мына формуламен есептелінеді: (xn)’=nxn-1 Функциялардың туындыларын табуға мысал есептерді шығарып түсіндіру. 1-мысал: g(x)=5x2+9x-4 g ’(x)=(5x2+9x-4)’= (5x2)’+ (9x)’-(4)’=5 (x2)’+ 9(x)’-0=5 2x2-1 +9·1=10x+9 ;
| |
Жалпы топтарға ортақ тапсырма
Топтық жұмыс жүргізу
| Түсіну. Қарапайым функциялардың туындысын табуға тапсырма орындау.
Жалпы сыныпппен жұмыс. Талантты балалардың белсенділіктері арқылы келесі есепті тақтада екі оқушыға орындату.
№175. Функцияның туындысын табыңдар: а) f(x)=x2-3x+1 f ’(x)=(x2-3x+1)’= (x2)’- (3x)’+(1)’=2x2-1-3·1+0=2x-3 ;
ә) f(x)=2x7+ 5 f’(x)=(2x7+ 5 )’= (2x7)’+ (5 )’=(2x7)’+ (5 )’=2·7x7-1 +5 = =14x6 + =14x6 + =14x6 + ;
Топтық жұмыс жүргізу. Бөлінген топтарда топ көшбасшысының басқаруы арқылы топпен жұмыс жүргізу.
№176. y=f(x) функциясының туындысын табыңдар.
а) f(x)=2x2+3x f ’(x)=(2x2+3x)’= (2x2)’+ (3x)’=2(x2)’+3 (x)’=2·2x2-1+3·1=4x+3 ;
ә) есебін топтаса отырып орындату. Бірінші аяқтаған топтан оқушылар жұмыстарын интербелсенді тақтада қорғап түсіндіреді. Басқа топтар өз ойларын айтады. | |
1-тапсырма | Синтездеу Топтарға сыни тұрғыдан ойланып, шешімдерін анықтауға берілген есептер: №177 есептің a) нұсқаcын топтаса отырып орындату. | Қиындықтар кездескен жағдайда бағыт бағдар беру. |
2-тапсырма | Қолдану: Төрт топқа есептер: №178 а) нұсқасын орындау, жұппен талқылау. Ойларды ортаға салу. №178 в) нұсқасын жалпы сынып болып орындау. | — жаттығуларды топ болып жұмыс дәптерлеріне орындау; — бір-біріне сұрақ қою. |
Қорыту: | IV. Сабақты қорытындылау. V. Бағалау. · Топ көшбасшысының бағалауы; · Оқушылардың оқытуды бағалауы; · Оқушыларға бағалар қою | |
Үйге тапсырма беру: ІІ тарау, §14, №175 (б,в), №176 (б,в), №177 (б) |
Мұғалім: Сапарғалиев М.Т.