Өрнектер. Меншіктеу операторы
№ 9сабақ.
Тақырыбы: Өрнектер. Меншіктеу операторы.
Мақсаты:
Оқушыларға өрнектердің математикада жазылуы мен программала жазылу екершеліктерін үйрету, берілген өрнекті программалық тілде жаза білуді меңгеру, оператор және меншіктеу операторы ұғымдарын енгізу;
Арифметикалық, логикалық, стандартты өрнектер мен функцияларды программа жазу барысында тиімді қолдана білу дағдысын қалыптастыру;
Қоршаған ортаның өзгермелі қасиеттерін және оларды сипаттай білуге тәрбиелеу.
Көрнекілігі:
Сабақ жоспарын экранда проекциялау, мульт.мед.жабдықтар, (кестелер), компьютер.
Өтілу әдісі: Мультитехникамен жабдықталған дәстүрлі сабақ.
Сабақтың барысы
І. Кіріспе. (2мин)
- Оқушыларды түгелдеу, сынып бөлмесі, тақта тазалығына назар аудару;
- Журнал толтыру;
- Оқушылардың назарын сабаққа бұру,
ІІ. Өткен сабаққа шолу. (10мин)
- 8-9сабақтар бойынша тест тапсыру.
ІІІ. Жаңа сабақ (20мин)
ПС. Математикадағы өрнектерді, мысалы бөлшектерді, дәрежелерді Паскал-программаның ортасында компьютер экранында жазуға бола ма? Есптердік өрнектердің бәрі әріптермен белгіленген. Паскаль әріптердің орнына сандарды қалай қояды?
- 1. Арифметикалық өрнектер
Математикалық жазылуы | Паскаль тілінде жазылуы |
ах3 + вх + с | a*sqr(x)*x + b*x + c |
sqrt(abs(ln(cos(x)+sin(x)))) шатасып кетпес үшін ашылған және жабылған жақсалардың сандарының теңдігін тексеру керек | |
sin2x – cos2x | sqr(sin(x)) – sqr(cos(x)) |
(sqr(a) + exp(sqr(x)))/(sqr(a)+ exp(-sqr(x))) | |
((sqr(a) + sqr(b))/(a*b*sqr(sin(x))*sin(x)) | |
xylnx | exp(y*ln(x)) |
exp(1/3*ln(x+y)) |
- Логикалық өрнектер.
Логикалық өрнек нәтижесі «ақиқат» немесе «жалған» болады.
Логикалық өрнек лог-қ тұрақтыдан (сан немесе сөз), лог-қ айнымалылардан (кез-келген атаулар), қатынас бегілер (>, <, >=, <=, =, < >) мен логикалық амалдардан (not, and, or), жақшалардан тұрады. Логикалық амал мына ретпен атқарылады: 1- not, 2- and, 3- or.
Сол сияқты A<10 and B<10 дұрыс емес.
(A<10) and (B<10) дұрыс.
- Символдық өрнектерге – char, string, text типті шамалар жатады.
Мыс:
‘a’, ‘k’ — символдық тұрақты
a:=’Ә’ — символдық айнымалы, a:char;
’мектеп’ — жолдық тұрақты
a:= ’мектеп’ — жолдық айнымалы, a:string;
- Оператор дегеніміз – белгілі бір шамаға жүргізілетін амалдардың орындалу жолын көрсететін нұсқау. Паскаль тілінде операторларды begin – end деген операторлық жақшалардың арасына жазады. Паскаль операторлары бірінің астына бірі немесе бірінен кейін бірі арасы нүктелі үтірмен (;) бөлініп жазылады.
Жалпы түрі: begin 1-оператор; 2-оператор; 3-оператор; 4-оператор; … n-оператор; end. | Оператор түрлері
|
- Меншіктеу операторы — кез-келген айнымалыға мән беруді жүзеге асыртын, жиі қолданыста болатын оператор. Түрі:
<aйнымалы>:=<өрнек>;
Мысалы: x:=5; y:=-1; r:=x; x:=y; y:=r; операторлар тізбегі атқарылған-да х пен у айнымалы-ларының мәндері ауысады. | Меншіктеу амалы теңдікті білдірмейді. x=x+1 деген өрнек матемаикалық тұрғыда қате болады. Мысалы; мына өрнек i:=i+1 і-ға 1-ді қосып, нәтижені қайтадан і-ға беру керектігін білдіреді. Сонда, меншіктеу операторы атқырылған соң, і шамасының мәні 1-ге артады. Бұл теңестіру емес әрекет жасауды көрсетеді. |
Меншіктеу операторы барлық өрнектер үшін қолданыла береді. Айнымалыға символдарды меншіктегенде символ апострофқа алынып жазылады.
v:=’M’; x:=’15’, x:=’Он бес’ т.с.с.
- Сабақты бекіту және бағалау: (10мин)
- 63бет. 2.11 кестені талдау.
- 63 бет.
- Сандард мысал.
- Ауызша №1 жатт..
- бағалау
- V. Үйге (3мин)
- 2.8, 3.4.1,