Информатика дарабозы
Сабақтың тақырыбы: «Информатика дарабозы»
Сабақтыңмақсаты:
Білімділік:оқушылардың информатика пәнінедегенқызығушылықтарынарттыру, танымдықіс — әрекеті мен ақпараттықмәдениетінқалыптастыру.
Дамытушылық:ойлауқабілеттеріндамыту, сөзмәдениетінжетілдіру, шығармашылықізденістерінарттыру.
Тәрбиелік:өзбілімдеріндамытуға, бір–бірінқұрметтеуге, информатика тарихынбілугетәрбиелеу.
Сабақтыңтипі:Сыныптантысжұмыс
Сабақтыңтүрі:сайыссабақ
Жабдықталуы:Компьютерлер, интерактивтітақта, тапсырмалар, викториналықсұрақтар.
Көрнекілігі: Слайд презентация, кеспеқағаздар.
Пәнаралықбайланыс:ағылшынтілі, қазақтілі, математика, орыстілі.
Сабақтыңөтубарысы:
І. Ұйымдастыру.
- Сыныпоқушыларынтүгендеу.
- Сабақжоспарынтаныстыру.
- Жетон арқылы оқушы тандау. 10 оқушыға дейін. (алғашқы 1-10 дейінгі сандар алған оқушылар ойынға қатысушылар).
Жарыскезеңдері:
І. “Бәйге” (Сайыскерлерге 10 сұраққойылады.Дұрысжауапқа 10 ұпайберіледі).
ІІ. “Тіл — өнер” (Жұмбақталып 10 жасырынсөзоқылады. Солсөздітауыпқазақ, орыс, ағылшынтілдеріндеайтқаноқушыға 30 ұпай, ал екітілдеайтса 20 ұпай, біртілдеайтса 10 ұпай).
ІІІ. “Көкпар” (Логикалықесептерберіледі, дұрысжауапқа 10 ұпай).
ІV. “Адасқанәріптер” (Дұрысжауапқа 5 ұпай).
- «Кім жылдам?» (Информатикаға қатысты торкөзде сөздер жасырылған дұрыс жауапқа 5 ұпай)
- “Жорға” Қалған 2 оқушыға 10 — 10 – нансұрақтароқылады, көпұпайжинағаноқушы “Информатика дарабозы” атанады.
VII. Марапаттау.
Әділқазы алқасын сайлау.
Жүргізуші: Құрметтіұстаздар мен оқушылар! «Информатика дарабозы» аттысайысымызғақошкелдіңіздер!
Компьютер – сенің көмекшің
Қаламың, әрі қағазың!
Керек емес демессің,
Аздаған болса хабарың.
Үйрену керек бәрін де –
Ақпараттық заманың! – дей келе «Информатика дарабозы» атты ойынымызға қатысушыларды қошеметтейік. Енді қазір алдарыңызға жеребе тасталды, барлығымыз бір-бір жеребе алайық. 1-10 дейінгі сандары бар жеребе алған оқушылар сайысқа қатысушылар. ал қалған оқушылар артқы орындарға жайғаса беріңіздер.
Мәңгі бақи есте қалар,
Қызықты бір жиын болсын
Білімдірек шәкірт озар,
Сұрақтары қиын болсын – дей отырып, ойынымыздың «Бәйге» деп аталатын І кезеңін бастайық. Бұл бөлімде ойыншыларға сұрақтар қойылады. Жауап нақты, тез болу керек. Қай оқушы қолындағы жалаушаны бірінші көтереді, сол ойыншы жауап береді. Әр дұрыс жауапқа 10 ұпай беріледі.
- Ақпараттың неше түрі бар? (5 түрі бар)
- Ақпараттық процестерді атаңыз. (сақтау, өңдеу, жеткізу).
- Компьютердің негізгі құрылғыларына не жатады? (жүйелік блок, монитор, пернетақта, тышқан).
- «Ақпарат» сөзі латынның қандай сөзінен шыққан? (informatio)
- Пернетақтаның неше пернесі бар? (104 пернесі бар)
- Алғашқыесептеуқұрылғысы? (саусақтар)
- Компьютердің миы. (процессор)
- Жалпы желіге қосылу үшін қажетті құрылғы (Модем)
- Адам мен компьютер арасындағықарым – қатынас (Интерфейс)
- Вирустыңкеріәсерінжоятын программа (Антивирус)
Жасдостарым, мұныайтпаймыннесіне,
Информатиканықұрметтеуменіңесімде.
Қазақ, орыс, ағылшынтілінбілсеңіз,
30 ұпай, шәкіртімсағаннесібе, — дей келе “Тіл — өнер” аттыІІ кезеңімізді бастайық. Бұл бөлімде жұмбақ беріледі. Жауабын тауып, сөзді орысшаға, ағылшынға аударасыздар. Бір тілде жауап берсе 10 ұпай, екі тілде жауап берсе 20 ұпай, 3 тілде жауап берсе 30 ұпай қосылады.
- Төртбұрыштыәйнек,
Тұныптұрған әлек. (монитор — монитор)
- ҰзынтұраЖалқаубек,
Тұрмайылғижатады.
Қозғалақалсаартынан,
Ешбірбелгіқалмайды. (бос орынпернесі — пробел — blank)
- Бұтақорнындамыңбіринесі,
Компьютер жанымекені (кактус — cactus — тікенекгүл)
- Тетігінбассаңалаңсыз,
Жазадықалам, қағазсыз (пернетақта — клавиатура — keyboard)
- Батырмасынбасасың
Қажеттіфайлдыашасың (тышқан — мышка — maus)
- Жоқ өзінде бас та, қас та, мойын да,
Ұзындығы жазулы тұр бойында.
(сызғыш, линейка, a ruler)
- Қабат-қабат қаттама
Ақылың болса аттама.
(кітап, книга, book)
- Түйеқұс таразыда бір аяғымен тұрғанда 12 кг. тартады. Ал егер екі аяғымен тұрса, қанша тартады?
(он екі, двенадцать, twelve)
- Батырмасын басасың
Қажетті файлды ашасың
(тышқан, мышь, mouse)
- Жақтаулар арқылы шектеледі
Бейнебетте төртбұрыш болып бейнеленеді.
(терезе, окно, windows)
Қойылғансұрақесепке,
Ойланыпжауапіздейік.
Уақыттытеккеөткізбей,
Қатесінанықтапберейік, -дей келе “Көкпар”атты ІІІ кезеңімізді бастайық. Бұл бөлімде логикалықесептерберіледідұрысжауапқа 10 ұпай. Және осы бөлімнің қорытындысы бойынша аз ұпай жинаған 3 оқушы ойыннан шығады.
- Бөлмедегіәрбұрыштабірмысықтанжәнеоғанқарама – қарсыүшмысықтанотырса, бөлмеденешемысық бар? — 4
- Үстелүстіндеүш стакан шиетұр. Марат бір стакан шиеніжепқойды.
неше стакан қалды? — 3 стакан - Үш ат жегілген шана бір сағатта 15 км жүріп өткен. Әрбір аттың жылдамдығы қандай еді?
(15км/сағ)
- Доптылақтырғанда, допсолізіменкеріқайтуүшін оны қалайлақтырукерек? — жоғары–
- Қараңғыбөлмедемайшам мен керосин лампасы бар. Бірінші не жағасыз? – шырпы–
- Баспалдақ 15 басқыштантұрады.Баспалдақтыңортасындатұруүшіннешіншібасқыштатұрукерек? – 8.
Жарысайық сайыста,
Кімнің ойымықты екен?!
Кімніңкүшіаздаубоп,
Кімозыпалғашықтыекен деп, ІІІ кезеңбойыншаұпайы аз 3 оқушыға «Ойындажеңілсеңіз де, өмірдежеңілмеңіздер» — депшығарыпсалайық.Енді әділқазылар алқасына сөз беріледі.
Жүргізуші.Ойынымыздың IV кезеңі “Адасқанәріптер”бұл кезеңде информатикаға қатысты сөздер берілген. Осы адасқан әріптер арқылы дұрыс сөз құрастыру. Дұрысжауапқа 5 ұпай.
- Нимотор ———— Монитор
- Пьюромтек ——- Компьютер
- Енрепатқат ——— Пернетақта
- Лайф —————- Файл
- Рльоукятакл —— Калькулятор
- Атқсуа ————— Сақтау
- Аэкторикелн —— Электроника
- Дңеөу ————— Өңдеу
ІV кезеңқорытындысыбойыншаұпайы аз 3оқушыға «Ойындажеңілсеңіз де, өмірдежеңілмеңіздер» — депшығарыпсалайық. Әділ қазы алқасына сөз берейік.
Жүргізуші.
- «Кім жылдам?»атты бесінші кезеңімізді бастайық. Берілген торкөздердегі әріптерден кім жылдам және информатикаға қатысты атауларын табар екен?
М | К | А | К | О | М | П |
О | Н | К | С | Т | Н | Ь |
В | И | Т | У | Ы | А | Ю |
И | Т | О | Р | Ш | Қ | Т |
Р | П | С | К | А | Р | Е |
У | Е | Е | Т | Н | Е | Р |
С | Р | Н | А | Қ | Т | А |
Жауап: бұлжерде7 информатикаға қатысты сөзжасырылған(МОНИТОР, КОМПЬЮТЕР, ВИРУС, КАКТУС, ПЕРНЕТАҚТА, СКАНЕР, ТЫШҚАН)
Енді әділқазылар алқасына сөз беріп, осы кезеңнен аз ұпай жинаған 2 оқушының ойыннан шығарып салайық.
Жүргізуші. VI. “Жорға” қалған2 оқушыға 10 — 10 – нансұрақтароқыладыкөпұпайжинағаноқушы “Информатика дарабозы” атанады.
1 оқушы.
- Ақпараттықағазғабасыпшығаратынқұрылғынықалайатаймыз? (Принтер)
- Қағаздағыақпараттыкомпьютергетікелейенгізетінқұрал (Сканер)
- Компьютердіңақылойы? (Процессор)
- Терезеніңорысшаатауы? (Окно)
- Суретсалуғаарналғанграфикалықредактор?(Paint)
- Алғашқыесептеуқұрылғысы (Саусақ)
- Ақпараттыңеңкішіөлшембірлігі (Бит)
- Бір байта неше бит бар? (8)
- Алгоритмніңграфиктіктүрдебейнеленуі (Блок — схема)
- Компьютергезақымкелтіретінарнайышағын программа (Вирус)
2 оқушы.
- ЭЕМ — мен жұмысжасаукезіндеэкраннанқаншақашықтықтаотырукерек? (60 — 70)
- «Paint» қандай редактор? (графиктік)
- Ақпараттыңеңкішіөлшембірлігі (Бит)
- «Ақпарат» сөзіқайтілденшыққан? (Латын)
- Дүниежүзілікжелі? (Интернет)
- Бас әріптеррежимініскеқосупернесі? (CapsLock)
- Екіліксанаужүйесініңсандары? (0 мен 1)
- Компьютердіңмиы (Процессор)
- Вирустыжоятын программа (антивирус)
- Дыбысжазуқұрылғысы (Микрофон)
Әділқазыларға сөз беріледі. Ойынның қорытындысы айтылып, оқушыларды марапаттау.
Жүргізуші.Бүгінгікөріптамашалаған«Информатика дарабозы» атты ьсайысымызөзмәресінежетті. Зейінқойыптыңдағандарыңызүшіналғысымызшексіз!