Ақпараттың көлемі және оның өлшем бірліктері
Сабақтың тақырыбы: Ақпараттың көлемі және оның өлшем бірліктері
Сабақтың мақсаты: ақпарат саны түсінігін енгізу, ақпараттың өлшем бірліктерімен та-ныстыру, ақпарат санын анықтаудың тэжірибелік дағдыларын қалыптастыру.
Оқушылар білуі тиіс: компьютерде ақпаратты өлшеу тэсілдерін, «бит», «байт» үгым-дарын, ақпараттың көлемін екілік түрде өлшеу, ақпараттың өлшем бірліктерін, ақпарат беру жылдамдығын өлшеу бірліктерін.
Оқушылар үйренуі тиіс: мэтіндік ақпарат санын анықтауды, ақпаратты бір өлшем бір-лігінен басқа өлшем бірлігіне ауыстыруды.
Сабақтың барысы
- ¥йымдастыру кезеңі
- Сабақтың мақсаты мен міндеттерін қою
- Білімді өзектендіру
- Үй тапсырмасын тексеру
- 3 бойынша тест тапсырмасы орындалады. Тест алып болған соң дұрыс жауаптар экран-га шыгарылады. Оқушылар өзара жауаптарын тексереді. Жиі кездесетін қателерді тал-дайды.
V Жаңа тақырыпты түсіндіру
Сабақ түсіндіру барысында, ақпарат екілік жүйеде кодталатынын оқушыларға түсіндіріп өту керек. Кодтау үстанымын оқулықта көрсетілген қосқыш-ажыратқыш мысалы арқы-лы түсіндіруге болады. «Ақпараттың өлшем бірліктері» ұғымын енгізгеннен кейін байт түсінігі жүктемесіне тоқтала кету керек. Оқушылардың жас ерекшеліктеріне сай, мэтін-ді ақпараттың 1 символын кодтауда 1 байт элементі енгізіледі. Орта жэне жогары буын оқушыларында бүл тақырып нақты дэлелдермен оқытылады. 1 кбайт 1000 байт емес, ол 1024 байтқа тең екенін түсіндіру керек. Оқушылар екілік есептеу жүйесімен биыл жүмыс істемейді. Бірақ материалдың пропедевтикасы (алдын ала үйретемін) осы жэне баска са-бактарда қойылады.
VI Компьютерде тэжірибелік жүмыс орындау
А — деңгейлік тапсырма эр қадам бойынша жазылған, оқушылардың тапсырманы тармақ бойынша орындауы жеткілікті.
В — деңгейінің тапсырмасы күрделірек. Мүғалім бұл тапсырманы бермес бұрын оқушы-лардың орындау қабілетін білу үшін тапсырма мэтінімен танысып, өз деңгейлерін анық-тап алуына жэне тапсырманы таңдауға мүмкіндік береді. Соңынан оқушылардың ақпа-раттық технологияларды меңгеруін, осы жэне басқа деңгейдегі тапсырмаларды орындау деңгейлеріне назар аударады.
С деңгейлік тапсырмасы өте қабілетті оқушыларға арналған. Олар үшін тапсырма ка-дамсыз қүрастырылған. Бүл тапсырманы орындау үшін оқушы калькулятор стандартты программасын қосып жэне осы программада жүмыс істей білуі керек.
А деңгейі \УогйРагі мэтіндік редакторын ашыңдар. Ол үшін біртіндеп Пуск => Все программы => Стандартные =^> \УоггіРагі батырмаларын басыңдар.
- «Ақпаратты сақтауға, жеткізуге жэне өңдеуге болады» мэтінін теріңдер. Үтір қазақ-ша тергенде жоғаргы қатардағы «6» батырмасы арқьтлы теріледі, ал бас эріптерді те-ру үшін Сарз Ьоск пернесін басуларың керек. Сөздердің арасын ажырату үшін бос орын пернесін бір рет басыңдар.
- Өз ақпараттарыңды сақтап, программаны жабыңдар.
В деңгейі
- \ҮогйРай мэтіндік редакторын ашыңдар (Пуск=з> Все программы => Стандартные => => УУоггіРагі).
- «Түйін» бөліміндегі мэтінді теріңдер.
- Өз ақпараттарыңды сақтап, программаны жабыңдар.
Сдеңгейі
«Бақылау сұрақтары мен тапсырмалар» бөліміндегі 6-тапсырманы орындаңдар. Ол үшін өздеріңе белгілі кез келген программаны қолданыңдар.
Бақылау сүрақтары мен тапсырмалар
- Акпаратқа қандай амалдар қолдануға болады?
- Адам ақпаратты қалай сақтайды?
- Ақпаратты қайда сақтауға болады?
- Ақпаратты жөнелту арналары деген не? Мысал келтіріңдер.
- Адам ақпаратты қалай өңдейді?
- Әдетте өздерің компьютерде ақпаратпен атқаратын эрекеттеріңді атаңдар.
VII Сабақты қорытындылау
Тәжірибелік жүмыс жэне есеп шығарғандары үшін оқушылардың білімдерін бағалау.
VIII Үй тапсырмасы
- 4, тест сүрақтары бойынша өз білімдерін тексеру, сүрақтарға жауап беру 6-тапсырма жоғары деңгей тапсырмасы. Бүл тапсырма барлық оқушыларға бірдей бері-леді, бірақ міндетті түрде орындау талап етілмейді. 4-5-тапсырмалар дэптерге орындала-ды. Күрделі тапсырманы орындаган оқушы ерекше мадақтауга лайық. Тест жауаптары:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 10 | |
0 | А | С | В | С | С | А | В | А |