Масштаб. Суреттің трансформациясы
Сабақтың тақырыбы: Масштаб. Суреттің трансформациясы
Сабақтың мақсаты: сурет трансформациясын орындауды үйрету.
Оқушылар білуі тиіс: масштаб қүралы қай кезде пайдаланылатынын, трансформация-ның не екенін.
Оқушылар үйренуі тиіс: суреттің масштабын эртүрлі тэсілдермен өзгертуді, көлбеуді, суретті бүруды жэне сурет бөліктерін өзгертуді.
Сабақтың барысы
- ¥йымдастыру кезеңі
- Сабақтың мақсаты мен міндеттерін қою
- Мэселе (проблема) қою
Біздің алғашқы тэжірибелік жүмысты естеріңе түсіріңдер (ойыншық). Суретті бояу үшін оның контуры қандай болуы керек? Қандай құрал контурдагы тесіктерді жабуга көмек-тесті? Сэтсіз эрекетті қалай болдырмауға болады?
IV Жаңа тақырыпты түсіндіру
Суреттің бөлшектері масштабта дэл алынады. ХҮіпсіохуз операциясындай масштабты бір-
неше тэсілдермен өзгертуге болады.
Өз бумаларынан суретті ашу үсынылады.
Параграф мэтінінен тэжірибелік жүмысты орындау. Жүмыстың мақсаты — сүрақтарға жауап беру.
- Максималды масштабты қалай қоямыз?
- Негізгі режимге қалай ораламыз?
- Масштабты өзгертуде пернетақтаның қай пернесін басып түрып, тышқанмен қозғал-тамыз?
- Белгіленген бөліктің масштабын өзгертуге бола ма?
- Мэтінді масштабтағанда мэтіннің эріп өлшемі өзгере ме?
- Мэтін масштабын қандай жағдайда өзгертеміз? Жауапты жүмыстың эр кезеңін орын-дағанда эвристикалық эңгіме түрінде айтуға болады. «Трансформация» — латын тілі-і нен аударғанда, «өзгерту», «айналу» дегенді білдіреді.
Сұраңтар:
- Өзгертулермен қай жерде кездесеміз?
- Сурет бөліктерімен орындалатын операциялардың қайсысын трансформациямен са-| лыстырар едіңдер? Сендер сурет бөлігі өлшемін өзгертуді үйрендіңдер. Бүл да транс-формацияға жатады (өзгерту). Өлшемін өзгерту, кесіп алу, суретті бөлу командам-^ рын барлық суреттерде, белгіленген суреттерде, интерактивті тақтаны, проектор-] ды пайдаланып көрсетеді. Оқушыларға суреттің көлбеуін орындауға тапсырма беру. Жүмыс нэтижесін талқылау.
- Бүрыш белгісі теріс болуы мүмкін бе?
- Бүрыштың максималды белгісін қоюға бола ма? Неліктен?
Кесіп алу командасы — суреттің ерекшеленген бөлігін қалдырады. Бүл өте ыңғайлц мысалы, өрнектерді салуда олардың элементін саламыз, одан кейін оларды көшірі өрнекті жасаймыз, белгілеп, керек емес суретті өшіреміз.
V Сабақты бекіту
Тақырыптағы тэжірибелік жүмысты оқушылар өздері орындайды, мүғалім кеңесші лінде, бақылап, нүсқау береді.
- Жүмыс үстелінде «Пуск => Панель управление» — «Оформление» жэне «Персона-лизация» «Персонализация => Фон» командаларын орындау.
- Таңдалған суретке тышқанның оң жағын басу.
- «Открыть с помощью» — Раіпі; командасын таңдау.
- Персонализация командасына оралу.
- «Изменение рисунка» сілтемесін басу.
- Терезені алмасу буферіне көшіру.
- Тағы бір Раіпі терезесін ашу.
- Алмасу буферінен суретті қою.
- ¥наған персонажды белгілеу.
- «Обрезка» командасын орындау.
- Суреттерді бумаларында «персонаж» атымен сақтау.
- Раіпі терезесіне фон суретімен өту.
13) «Вставить => вставить из» командасын орындап, персонаж файлын корсету.
Таңдалған деңгей бойынша тэжірибелік жүмысты компьютерде орындау.
VI Сабақты қорытындылау
Тэжірибелік жүмыс нэтижесін тексеру, бағалау.
VII Үй тапсырмасы
- 18. Тэжірибелік жүмысты аяқтау. Тақырып бойынша сурет дайындау. Тест жауаптары:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
с | В | А | А | А |