Диаграммалар құру
Сабақтың тақырыбы: Диаграммалар құру
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Microsoft Excel электрондық кестесінде графикалық объектілермен жұмыс жасауға, диаграмма құра білуге, олардың типтерін кестедегі мәліметке сәйкес таңдай білуге үйрету.
Дамытушылық:Білім алушылардың тақырыпқа деген ойлау, есте сақтау қабілеттерін және зейінін дамыту.
Тәрбиелік:Білім алушылардың мәдениетті сөйлеу нормаларын қалыптастыру, мамандыққа деген қызығушылығын арттыру, сауаттылыққа, ұқыптылыққа баулу және ұйымшылдыққа тәрбиелеу.
Сабақтың әдісі: түсіндіру, сұрақ-жауап, электронды оқулықпен жұмыс, компьютермен жұмыс,кеспемен жұмыс, тірек сызба.
Материалдық- техникалық жабдықтар:Компьютерлер, интерактивті тақта, жұмыс дәптері
Өткізу орны:№6 оқу шеберханасы
САБАҚТЫҢ БАРЫСЫ
- Ұйымдастыру кезеңі
1.1. Білімалушылармен сәлемдесу.
1.2. Білім алушыларды түгендеу.
1.3. Оқу шеберханасының санитарлық — гигиеналық жағдайын бақылау, құрал-жабдықтарды тексеру, білім алушыларды оқу-технологиялық құжаттармен, технологиялық карточкалар мен сызбалармен қамтамасыз ету.
- Кіріспе нұсқау.
2.1.Сабақтың мақсатын және тақырыбын хабарлау.
«Сапалы білімге қол жеткізу» тренинг.
Түрлі –түсті қағаздар таратылады. Сол қағаздар арқылы білім алушылар топтарға бірігеді. Нәтижеде 3 топ пайда болады. Ортақ қасиеттер айтылады. Топтар өздеріне ат қояды. Ұрандарын айтады. Ережесін жасайды. «Топ ережесі» газетін шығарады. Екі түрлі-түсті қағаз алынады. Қызыл «тоқтатады», жасыл «жүргізеді».
2.2. Білім алушылардың теориялық сабақтарда алған және өндірістік оқыту сабақтарында алған білімін тексеру;
Сұрақ жалпыға бірдей, әр топ белсене қатысады. (5 ұпай)
- Ұяшық деген не? (Бағандар мен жолдардың қиылысуы)
- Бағандар қалай белгіленеді?(Латын алфавитінің бас әріптерімен жазылады)
- Жолдар немен белгіленеді? (Жұмыс аймағының сол жақ шекарасында нөмірмен белгіленеді)
- В3 адресі нені анықтайды? (В бағанасы мен нөмірі 3-ші жолдың қиылысындағы ұяшықты)
- Мәтін цифрдан басталатын болса, енгізуді қандай цифрдан бастау керек. (‘) символынан бастау керек.
2.3. Білім алушыларға сабақта жасалатын жұмыстарды орындаудың әдіс-тәсілдерін көрсету және түсіндіру, сонымен қатар орындалған жұмыстың сапасын бақылау әдістерін үйрету;
Электрондық кестелер-бұл кесте ұяшықтарында деректер (мәтіндер, сандар ,формулалар) жазылған қарапайым кестенің компьютерлік түрі. Диаграммалар-мәліметтерді графикалық түрде кескіндеудің ыңғайлы түрі. Олар берілген сандық шамаларды ұяшықтарда үңіліп қарағанннан гөрі салыстырмалы түрде бағалау мүмкіндігін береді. Диаграммалар бір ұяшықта тұрған қатені де тез көрсете алады. Excel-де 14 түрлі екі және үш өлшемді диаграмма түрлері бар.
2.4. Білім алушының өндірістік оқу шебері көрсеткен еңбек тәсілдерін орындап көруі;
2.5. Көбінше жіберілетін қателіктерді талдау және оларды болдырмаудың жолдарын анықтау;
2.6. Кіріспе нұсқаулық материалдарын бекіту және білім алушылардың жаңа тақырыпты бойынша білім деңгейлерін тексеру;
Тест сұрақтары: (7 ұпай)
- Электрондықкестедежолдардынеменбелгілейді:
- A) Сандармен;
- B) Әріптермен;
- C) Сандарменжәнеәріптермен;
- D) Сөзбен;
- E) Рим сандарымен.
- 2. ЭлектрондықкестедеА1:В3ұяшықтартобыерекшеленген, бұлтоптанешеұяшық бар:
- A) 6;
- B) 5;
- C) 4;
- D) 3;
- E) 12.
- 3. Электрондықкестеде формула қандайтаңбаменбасталады:
- A) +;
- B) =;
- C) «;
- D) @;
- E) -.
- 4. MS Excel бағдарламасында құрылған файлдың кеңейтілуі:
- A) .doc ;
- B) .xls;
- C) .exe ;
- D) .txt;
- E) .sys.
- Ехсе1-де есептеулерді не арқылы жүргізуге болады:
А) Тек формулалар арқылы жүргізіледі;
В) Функция және диаграммалар арқылы жүргізіледі;
С) Формула және функциялар арқылы жүргізіледі;
- D) Диаграммалар және формулалар арқылы жүргізіледі;
Е) Тек стандартты функциялар арқылы жүргізіледі.
6.Электронды кестеде қатар тұрмаған ұяшықтарды перне көмегімен ерекшелеу үшін қандай пернелерді қолданады?
- A) Shift
- B) Alt
- C) Ctrl
- D) TAB
- E) Esc
- 7. MS Excel жұмыс кітабына бетті қалай қосуға болады:
- A) Сервис мәзір көмегімен;
- B) Формат мәзір көмегімен;
- C) Вставка / Лист;
- D) Формат / Лист;
- E) Правка / Лист;
2.7. Еңбекті қорғау және техника қауіпсіздік ережелерін қарастыру немесе қайталау;
2.8. Білім алушыларға тапсыру беру және оларды жұмыс орындарына орналастыру;
- Білім алушылардың оқу-өндірістік жұмыстарына ағымдағы нұсқау жүргізу:
3.1. Білім алушылардың өзіндік оқу-өндірістік жұмыстары: Топтарға тапсырмалар беріледі. Тапсырмаларды 3 топ жеке-жеке орындайды. Тапсырмалар деңгейлік.
Тапсырма №1 (3 ұпай)
Нұсқа бойынша кесте дайында.
Әкімшілік аймақ | Жұмысшы саны |
Орталық | 1194,2 |
Солтүстік | 512,8 |
Солтүстік-Батыс | 196,6 |
Солтүстік -Шығыс | 353,2 |
Оңтүстік | 438,9 |
Оңтүстік-Батыс | 272,1 |
Оңтүстік-Шығыс | 373,8 |
Батыс | 366,4 |
Шығыс | 427,8 |
Алматы қаласы | 77,5 |
Диаграмма құру
- Кестені тақырыбымен белгілеп ал.
- Енгізу менюінен Диаграмма командасын таңда.
- Диаграмманың түрін таңда.
- Диаграмманың атын жөнде.
- Диаграмманың орналасуын анықта.
- Диаграмманы жылжыт, өзгерт.
- Диаграмманың еңкеюі мен бұрылысына қара.
- Диаграмманың түсін өзгерт.
Тапсырма №2 (5 ұпай)
Оқу жылының басынан бастап күнделігіңді атқарып, онда кесте түрінде бағанының санына деректер енгізіп жаз «5», «4», «3», бар болса-«2».Деректерге сүйене отырып, дөңгелек диаграмма құр.
Сектордың түсін өзгерт:
«5» — қызыл түс,
«4» — көк түс,
«3» — жасыл түс,
«2» — сары түс.
Жалпы бағанның санының пайыздың мәнін көрсететін белгілерді таңда. Алынған нәтижені % жаз.
«5» | «4» | «3» | «2» |
Тапсырма №3(10 ұпай)Топ бойынша жинақтау мәліметін орындау. Пән бойынша10 бет, 11 бет жинақтау кестесін жасап, диаграмма құр.
Тегі, аты-жөні | қыркүйек | қазан | қараша | желтоқсан | қаңтар | ақпан | наурыз | … | Барлығы орташа |
11-ші бетте –жолдар бойынша сараптама-үздік (егер барлығы «5», екпінді- егер «3» жоқ болса және бір «4» болса, қанағаттанарлық егер бір «3», үлгермеуші – егер «2» «не аттестатталмаған»-егер бос аттестатталмаған).
3.2. Ағымдағы нұсқау (арнайы аралаулар арқылы):
— жұмыс орнының ұйымдастырылуын және жағдайын тексеру;
— еңбек тәсілдерін орындау дұрыстығын және техника қауіпсіздік ережелерінің сақталуын тексеру;
— технологиялық жұмыстарды орындау ретінің дұрыстығын тексеру;
— жұмыстарты қабылдау.
- Қорытынды нұсқау:
4.1. Сабақты қорытындылау;
Топ білім алушыларының жұмыстарын, салыстыра отырып, әр топ өзінің ұпайларын есептейді. Топ білім алушыларының газетасы, топ аты, топ ережесі, ұраны ескеріледі.
4.2. Жіберілген қателерді талдау;
Жіберілген қателер міндетті түрде талданады. Қателіктер түсіндіріледі.
4.3. Білім алушылардың жұмысын бағалау және оны түсіндіру;
Білім алушылардың жұмыстарын бағалап, қойылған бағалар нақтыланады.
4.4. Үй тапсырмасы: «Апта жиыны» кестесін жасап, диаграммасын құру.
№ р/с | Өнімнің атауы | Бағасы | Саны | Сомасы |
- Жұмыс орнын жинастыру.