Кесте қою. Сервис

Тақырыбы:  Кесте қою. Сервис

Сабақтың  мақсаты:

Білімділік:  Кестелерді жасау әдістері туралы білімдерін қалыптастыру

Дамытушылық:  Оқушылардың есте сақтау және зейіндік қабілеттерін дамыту, пәнге деген қызығушылығын арттыру.

Оқушылардың ойлау  қабілетін, танымдық   белсенділігін арттыру,

Тәрбиелік: Шапшаңдыққа, жақты болуға, компьютерлік жұмыс  істеу шеберлігін  одан әрі шыңдау және  оны  өмірде   қолдана  білуге  тәрбиелеу

Пән аралаық байланыс: ағылшын, орыс тілдері.

Сабақтың  түрі :  Аралас сабақ.

Сабақтың  барысы:

  1. Ұйымдастыру кезеңі.
  2. Еске түсіру  кезеңі.  

         1) Үй тапсырмасын сұрау. “Келесі” ойыны (сұрақ – жауап)

    2) Сөзжұмбақ шешу.

  1. Жаңа сабақ.
  2. Сергіту сәті.
  3. 5. Практикалық жұмыс.

1 – тапсырма. Тақтада берілген кестені компьютерде жасау.

2 – тапсырма. Кесте құру және толтыру.

3 – тапсырма. Таратпа материалда берілген тапсырманы компьтерде жазып, қатесін тексеруді орындау қажет. 

  1. Тірек сөздер. (дәптермен жұмыс)
  2. Тест жұмысы. ( Қорытындылау мақсатында )
  3. Ой қорыту кезеңі. Қарама-қарсы сұрақтар
  4. Бағалау кезеңі.
  5. Үйге тапсырма.

 

1.Ұйымдастыру кезеңі.

 

                   Ұранымыз:     Білекке сенген заманда    ешкімге есе бермедік,

Білімге сенген заманда қапы да қалып жүрмелік.

(Абылай хан)

                Міндетіміз:        Айтып берсең ұмытып қалармын,

Көрсетіп берсең есте сақтармын,

Өзіме жасатсаң үйреніп алармын.

(Шығыс нақылы)

 

  1. «Өткенді еске түсіру» кезеңі. 
  2. “Келесі” ойыны арқылы үйге берілген тапсырманы ауызша сұраймын. Әрбір дұрыс жауапқа 1 ұпайдан береді. Сұрақ бірінші партадағы оқушыдан бастап қойылады, егер жауабын білмесе, келесі дейді, сол кезде келесі оқушы орыннан тұрып жауап береді.

Сұрақтары:

  1. Редакциялау дегеніміз не?         Редакциялау дегеніміз —  өңдеу, енгізу, өшіру, орын ауыстыру немесе құжаттың мазмұнын түзету.

 

  1. Батырмалардың көмегімен мәтін фрагментін қалай ерекшелейміз? Курсорды ерекшелейтін мәтіннің басына орнатыңыз;

          бірдей уақытта  Shift және курсорды жылжыту батырмасын басыңыз.

 

  1. Мәтінді форматтау дегеніміз не? Мәтінді форматтау дегенімізмәтіннің пішінін оның параметрлері арқылы қою.

 

  1. Мәтінді туралаудың қандай түрлерін білесіз? Туралау (Выравнивание) өрісінде абзацты туралау әдістері қойылады:
  • По левому краю – абзацты беттің сол жақ шеті бойынша туралау,
  • По центру – абзацты беттің ортасы бойынша туралау;
  • По правому краю – абзацты беттің оң жақ шеті бойынша туралау;
  • По ширине – абзацты беттің оң және сол жақ шеттері бойынша туралау;

 

  1. Бет нөмірлерін қалай қоюға болады? Беттің нөмірлерін қою. Құжаттың беттерін қағазға баспай тұрып, әдетте, оны нөмірлеп алады. Беттің нөмірлерін қою үшін Қою менюіндегі Беттің нөмірлері (Номера страниц) командасын шақыру керек

 

  1. MS Wordстандарттар тақтасы қай жерде орналасқан? Аспаптар панелінде.

 

  1. Абзацаралық, жоларалық интервалдар қалай қойылады?

Абзац параметрлерін қою үшін Формат менюіндегі Абзац командасы қолданылады.  Осы команда таңдап алынған соң, Абзац диалогтік терезесі шығады.  Абзац шегіністері мен интервалды қою үшін Шегініс және аралық (Отступ и интервалы) қосымшаларын таңдау керек.

 

  1. Жаңа Word құжаты қалай құрылады?

Жаңа құжатты құру үшін Файл менюінен Құру (Создать) командасын таңдау қажет. Ашылған диалогтік терезеден алдымен қосымша бетті, сонан соң шаблонды таңдаймыз, соның негізінде құжат құрылып, ОК батырмасы шертіледі.

 

  1. Пікір дегеніміз не?

Пікір деп ақиқат немесе жалған екенін тұжырымдауға болатын, мағынасы

бойынша аяқталған сөйлемді айтамыз

  1. Математикалық логика дегеніміз не?

Математикалық логика дәлелдеулер  техникасын зерттейді.

  1. Колонтитул дегеніміз не?

Колонтитул – құжаттың әрбір бетінің жоғарғы немесе төмен жағына

басылатын мәтін немесе сурет.

 

  1. Формальды логика деп нені айтады?

Формальды логика сөйлесу  тілімен берілген пікірлерді  талдаумен байланысты.

 

  1. Сөзжұмбақ шешу арқылы жаңа сабақтың тақырыбын ашу.
  2. Информатиканың  негізгі түсінігі не болып табылады?
  3. Ақпараттарды бейнелеуге арналған құрылғы не?
  4. Кез келген жұмыс орнына орнатуға болатын машина?
  5. Монитор экранындағы кескіннің минимал элементі не?
  6. Компьютерге қосылған басып шығару құрылғысы?
  7. Компьютер мен пайдаланушы арасындағы байланыс?
  8. Компьютер құрамына кіретін әртүрлі құрылғыларды басқаруға арналған құрылғы арнайы программалар?
  9. Буып-түйілген файл не деп аталады?
  10. Ақпаратты сақтауға арналған құрылған?

 

  1. Жаңа сабақ.

Ал енді жұмыс дәптерін ашамыз.
Бүгінгі күнді және сабақтың тақырыбын жазамыз. «Кесте қою.Сервис». Бұл сабақта сіздер кесте құру әдістерін, сондай –ақ кесте безендіруді үйренулеріңіз керек.

Біздің өмірімізде мәтінді безендіру немесе құжатты кесте түрінде даярлау жиі кездеседі. Оларға: мектеп журналдары, үлгерім табелі және сіздердің күнделік парақтарың т.б. MS Word мәтіндік процессоры кесте құруды жеңілдетеді, ол өзіне бағандардың енін есептеу мәселелерін жүктейді.

Сонымен, Кесте – бұл жолдар мен бағандарда реттеліп берілген ақпарат. Жолдар мен бағандар қиылысып, ұяшық құрайды.

Кесте құрудың үш әдісі бар: (мұғалім интерактивті тақтадан көрсетеді)
1. Аспаптар панелінен «Добавить таблицу» батырмасын басу арқылы.
2. Меню жолынан «Таблица» командаларын пайдалану.
3. Вид – Панели инструментов – Таблицы и границы командаларын орындау арқылы.
Аспаптар панелінен шекаралар белгісін пайдалана отырып, өзгертуге болады.

Осы үш әдістің айырмашылығы мынада: 1 әдіс бойынша компьютер 5 бағаннан артық емес кесте құрады. Егер үлкен санды бағандар кестесін құру керек болса, онда екінші әдісті қолданамыз. 3-ші әдісі қолмен салуды көрсетеді. Біз көбінесе екінші әдісті қолданамыз.
Сонымен, дәптерге «Меню жолы» арқылы кесте құру, безендіру және жиектеу алгоритмдерін жазып алайық.

MS Word орфографиялық қатені тексеретін құралға ие. Мәтінді тексеру үшін:

Сервис— Емле ережесі (Правописание)   

Диалог терезесінен дұрыс емес сөздер

шыққан кезде, Алмастыру(заменить)

батырмасын басу керек. Сөз

алмастыруды қажет етпесең, Өткізіп жіберу (пропустить) керек.

  1. 4. Сергіту сәті. Кестедегі смайликтердің қай ұяшықта орналасқанын  табыңдар.

 

5.Практикалық жұмыс.

Техника қауіпсіздігі ережесін қайталау.

Жауап жоспарының үлгісі:

  1. Мұғалімнің рұқсатынсыз сыныпқа кіруге болмайды.
  2. Тағайындалған орынға отыру керек.
  3. ДК-дің мониторын қолмен ұстауға тыйым салынады.
  4. Компьютерде жұмыс істеу тек мұғалімнің рұқсатымен
  5. ДК-ді өздігіңмен жөндеуге болмайды.
  6. ДК бұзылған жағдайда жұмысты тоқтату керек.
  7. Экраннан арақашықтық кем дегенде 60 – 70 см отыру керек және т.с.с.
  • Жарайсыңдар!

 

1 – тапсырма. Тақтада берілген кестені компьютерде жасау.

 

2 – тапсырма. Кесте құру және толтыру.

 

Сүт өнімдері түрлерісалмағыжиыныбағасыбарлығы
1Айран1 л10190 тг1900тг
2Қаймақ250 гр5250 тг1250 тг
3Снежок0,5 л10260 тг2600 тг
4Биос1 л10300 тг3000 тг
5Ірімшік400гр4275 тг1100 тг
6Сүт1 л6270 тг1620 тг

 

Кестені толтыр, қаріптің өлшемі 20-мен,түсін өзгерт.

Кестені түрлендір/ автоформатта/. Кейбір ұяшықтарды боя.

Кестенің тақырыбының өлшемін-24-пен және түсін өзгерт.

 

3 – тапсырма. Таратпа материалда берілген тапсырманы компьтерде жазып, қатесін тексеруді орындау қажет. 

Воздушные шары
Почти сто лет тому назад французы-братья Монгольфьеры -выдумали воздушные шары. Они сделали шар из полотна с бумагой, напустили в него горячего воздуха: шар полетел. Тогда они сдеали другой шар побольше, подвязали под шар барана, петуха и утку, и пустили. Шар поднялся и опустился блогополучно. Потом уже подделали под шар лодочку, и в лодочку сел человек. Шар взлетел так всоко, что срылся из виду; полетел и потом спустился благополучно. Потом придумали наполнять шар водордом и стали летат ещё выше и бысрее.

(А. Толтой)                                               

                                                                           (8 қате)

 

Қатені тексергеннен кейін

Воздушные шары
Почти сто лет тому назад французы-братья Монгольфьеры -выдумали воздушные шары. Они сделали шар из полотна с бумагой, напустили в него горячего воздуха: шар полетел. Тогда они сделали другой шар побольше, подвязали под шар барана, петуха и утку, и пустили. Шар поднялся и опустился благополучно. Потом уже подделали под шар лодочку, и в лодочку сел человек. Шар взлетел так всяко, что скрылся из виду; полетел и потом спустился благополучно. Потом придумали наполнять шар водородом и стали летит ещё выше и быстрее.

(А. Толстой)

 

 

  1. Тірек сөздер. (дәптермен жұмыс)

Жаңа сабақ бойынша 7 тірек сөз беріледі. Есте сақтау уақыты 30 секунд, жазуға 30 секунд.        – 7 сөз жазған оқушылар қол көтереді

Кесте
Ұяшық
Батырма
Сервис
Біріктіру
Стандартты
Баған

 

  1. Тест жұмысы. ( Қорытындылау мақсатында )

 

Activ ote-мен қорытындылау. Тест жұмысы Әркімнің партасында Activote тестілеу құрылғысы жатыр. Оған сендер тест жауаптарын тақтадан оқып басасыңдар. Әр сұраққа үш жауап берілген, олардың тек біреусі ғана дұрыс. Сонымен, тест орындауға кірісеміз. (1 дұрыс жауап 1 ұпай)

  1. Қатарлар мен бағандарда реттелген ақпарат

А)Ұяшық            В)Кесте                 С)Мәтін

  1. Кестедегі ұяшықтарды біріктіру үшін орындалатын команда:

А) Таблица-Объединить ячейки            В) Таблица — Разбить ячейки       С) Таблица -Удалить ячейки

3.Кестедегі қатарлар мен бағандардың қиылысуындағы тор

А)Кесте                                 В) Мәтін              С) Ұяшық

  1. Кестедегі белгілі бір ұяшықтарды бөліктерге бөлу

А) Таблица -Объединить ячейки            В) Таблица — Разбить ячейки       С) Таблица -Удалить ячейки

  1. Кестеден белгілеп алынған қатарды өшіру

А) Таблица -Удалить столбцы            В) Таблица — Разбить ячейки       С) Таблица -Удалить строки

  1. Кестеден белгілеп алынған бағанды өшіру

А) Таблица -Удалить столбцы            В) Таблица — Разбить ячейки       С) Таблица -Удалить строки

  1. Кестеге жаңа қатар қосу

А)Конт меню-Вставить столбцы    В) Конт меню-Вставить строки

С) Таблица –Вставить таблицу

  1. Мәтінді туралаудың түрлері:
    А) сол жақ, ортасы, оң жақ, ені бойынша туралау
    В) шегініс және аралық
    С) жаларалық интервал түрлерімен
  2. MS Word программасында беттің параметрін қалай орнатамыз?
    А) Файл – Беттің параметрлері – Бағдарлау – кітаптық, альбомдық.
    В) Қою – Бөлу – Жаңа бетке
    С) Қою – Беттің нөмірлері
  3. Абзацтық шегініс түрлері:
    А) нөлдік, оң, теріс
    В) абзацты сол жақ шеті бойынша туралау.
    С) абзацты оң жақ шеті бойынша туралау.
  4. Ой қорыту кезеңі. Қарама-қарсы сұрақтар.

Оқушы «Иә», «Жоқ» деп жауап береді, ООМ белгіленеді.

  1. Құжаттарды басу үшін Файл Печать командасын орындау қажет? (Иә)
  2. Кесте дегеніміз ұяшық? (Жоқ, баған мен жолдың қиылысы)
  3. Кестені Вставка Таблица командасын орындау арқылы құрамыз? (Иә)

4.Мәтінді ерекшелеу үшін Shift пернесін басамыз? (Жоқ, СТRL)

5.Беттерді номерлеуге болады? (Иә)

6.Шекаралар типін таңдау үшін Формат    Границы и заливка командасы орындаймыз? (Иә)

  1. Кестедегі келесі ұяшыққа Ctrl пернесі арқылы өтеміз? (Жоқ, Tab немесе бағыттаушы пернелер)
  2. Правка-Копировать командасының көмегімен қажетті құжатты қиып аламыз? (Жоқ, көшіреміз)
  3. Вставка-Номера страниц бет номерлеуге арналған команда (Иә)
  4. Таблица — Объединить ячейки командасының көмегімен ұяшықтарды бөлеміз? (Жоқ, ұяшықтарды біріктіреміз)
  5. Пернетақтаның CTRL +S пернесінің көмегімен белгіленген сөйлемді, курсивке айналдырамыз. (Жоқ, CTRL + I)
  6. Қаріпті пішімдеу үшін Формат менюді таңдаймыз? (Иә)
  7. Бағалау кезеңі.

Бағалау парағындағы алған    +  тарына қарай бағалау.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қосымша 2

 

 

 

 

 

Бағалау парағы

 

 

Оқушының

аты – жөні

Үй тапсырмасы

“Келесі” ойыны

Сөзжұм-бақ

шешу.

 

3 тТірек сөздерОй қорыту кезеңіТест

әр сұраққа 1 ұпай

ҚортБаға
 
 

 

 

 

 

Қосымша 3

 

 

3 – тапсырма. Таратпа материалда берілген тапсырманы компьтерде жазып, қатесін тексеруді орындау қажет.

 

Воздушные шары
Почти сто лет тому назад французы-братья Монгольфьеры -выдумали воздушные шары. Они сделали шар из полотна с бумагой, напустили в него горячего воздуха: шар полетел. Тогда они сдеали другой шар побоьше, подвязали под шар барана, петуха и уту, и пустили. Шар поднялся и опустился блогопоучно. Потом уже подделали под шар лодочку, и в лодочку сел человек. Шар взетел так всоко, что срылся из виду; полетел и потом спустился благополучно. Потом прдумали наполнять шар водордом и стали летат ещё выше и бысрее.

(А. Толтой)