С.Мұқановтың «Саятшы Ораз» әңгімесі
Р.Мәрсеков атындағы қазақ орта мектебі
(7-сынып)
Мұғалім: Болаева А.Қ
2010-2011 оқу жылы
Сабақтың тақырыбы: С.Мұқановтың «Саятшы Ораз» әңгімесі
Сабақтың мақсаты:
- Оқушыларға С.Мұқановтың шығармашылығы мен өмірінен мәлімет бере отырып, «Саятшы Ораз» әңгімесінің мазмұнынын меңгерту. Әңгімедегі Ораз бейнесін ашу, халқымыздың саятшылық өнері туралы мағлұмат беру.
- Оқушыларды өз бетінше іздену жұмысын жасауға, шығармаға кешенді және аннотациялық талдау жасауға төселдіру. Өз ойын еркін, толық жеткізе білуге жетелеу.
- Адамгершілік қасиеттерге, оның ішінде кішіпейілділікке, кеңдікке баулу, халқымыз қадір тұтқан аң – құстарды аялауға, табиғатты сүюге, көршіні қадір тұтуға шақыру.
Сабақ түрі: Жаңа сабақты меңгерту.
Сабақта қолданылатын әдіс-тәсілдер: сұрақ-жауап, баяндау, талдау, модельдеу
Сабақтың көрнекілігі:
Қыран құстар суреті мен кестелер, слайд, карточкалар, диагностикалық карталар
Сабақ барысы.
- Ұйымдастыру сәті
Балалар, С.Мұқановтың өмірбаяны туралы ең шынайы деректі қайдан білуге болады?
Осы «Өмір мектебі» кітабы бойынша жазушы туралы не білдіңдер?
- С.Мұқановтың шығармашылығы туралы не білеміз?
а) «Сұлушаш» поэмасы
ә) «Мөлдір махаббат», «Ботагөз», «Сырдария», «Есею жылдары», «Аққан жұлдыз» романдары;
б) «Өмір мектебі» ғұмырнамалық кітабы т.б
- Біздің оқулығымызда «Өмір мектебі» ғұмырнамалық кітабынан «Саятшы Ораз» деген тақырыппен үзінді берілген екен. Кәне кім айтады: Саятшы деп кімді айтамыз?
Қосымша: құсбегілік, аңшылық туралы айту.
- Ендеше кане біз де құс салып көрелік: «Құс салу» ойыны
Тақтада ілініп тұрған қыран құстар суретінің бірін таңдаймыз. Суретте оқиға желісі бойынша сұрақтар берілген?
- Ораздың мергендігі туралы не айтасың?
- Құсбегі екендігін дәлелде
- Бүркіттің аң алуын сипатта
- Көрші ақысы дегенді түсіндір
- Автордың үй-ішінің Оразбен таныстығы
Егер оқушы онда берілген сұраққа дұрыс жауап берсе құстың астында тұрған қоян, түлкі, қасқыр суреттерін алады.
- Абайдың «Қансонарда бүркітші шығады аңға..» өлеңін жатқа айту
Өлеңдегі құс салу мен әңгімедегі құс салуды салыстыру. Ұқсастығы мен айырмашылығын табу.
- Мәтінге талдау жасау.
- шығарма тақырыбы мен идеясын ашу
- Мәтіннен суреттеулер табу (Пейзаж, портрет, мінездеме)
- Көркемдік ерекшелігі
- Оқушы пікірі
маған ұнаған оқиға өз пікірім
- Ораз бейнесін ашу
Кішіпейіл
Ақкөңіл адал
Аңғал жанашыр
Көпшіл балажан
Спортшы
Оқушылар өз көзқарастарын дәлелдейді. Азиада ойындарында біздің спортшылардың ең көп алтынды шаңғы жарысынан алғанымызды, біздің аталарымыз ертеден – ақ спорттың осы түрін жақсы меңгергендігі туралы айтады.
- Қорытындылау. Осы сабақтан не алдық: оқушы пікірін тыңдау.
- Бағалау парағын толтыру
Жазушы туралы | Құс алу | Мәтінге талдау | Өз пікірі | Ораз бейнесі | қорытынды |